A Jeep Wrangler évtizedek óta követi ugyanazt a receptet: alvázas szerkezet, szögletes karosszéria, nagy motorok. Azonban úgy tűnik, a Fiat-Chrysler házasságban semmi nem maradhat érintetlen.
Sergio Marchionne, a cégcsoport vezetője a napokban azt nyilatkozta az Automotive News című szaklapnak, hogy a három év múlva esedékes, új generációs terepjárónak alapvető módosításokon kell átesnie, hogy teljesíteni tudja a szigorodó emissziós normákat. Kisebb tömeg, kisebb motorok, szól az európai recept, ami kis lökettérfogatú turbómotorokat és potenciálisan alumínium karosszériát jelent.
Utóbbin még vérre menő viták folynak a cégen belül, a döntés tétje pedig túlmutat az elvi kérdésen. A Wrangler jelenlegi gyártóüzeme ugyanis csak rendkívüli beruházásokkal volna alkalmas a tervezett technológia adaptálására, el kell tehát költöztetni évtizedes szülőhelyéről a modellt. Ennek már a gondolata is feldühítette az ottani szakszervezetet, különösen azután, hogy Marchionne januárban nyilvánosság előtt szavát adta, hogy a Wrangler gyártása marad az Ohio állambeli Toledóban.
A cégvezér több lehetséges helyszínt is megnevezett az újságíróknak, azok azonban jelenleg egytől egyig önhordó karosszériákat gyártanak – az igazi kérdés tehát az, vajon feladja-e kőkemény alvázas konstrukcióját, és ezzel gyakorlatilag off-roader képességeit a világ egyik legismertebb terepjárója.
Képeinken a Wrangler egyedi különkiadása, a hatalmas kerékívekkel, hűtőlamellás motorházfedéllel, terep-lökhárítókkal, fekete hűtőmaszkkal, valamint emelt off-road futóművel szerelt Wrangler Stealth.