Garantált visszavásárlási programot indít a Tesla, hogy megszerezze magának a nagy nyereséggel dolgozó használtautó-üzletet. Az új autók értékesítését visszavásárlás garantálásával támogató programot a Tesla olyan mintára alakítja ki, amilyet más prémium autógyártók is alkalmaznak, például a BMW vagy a Mercedes-Benz.

Úgy megy, és ugyanolyan messze autózhatunk vele, mint egy BMW M5-össel, nem benzin-, hanem elektromotor hajtja. Mobilinternet fejlesztésével foglalkozó olvasónk Londonban próbálta a Tesla Model S-t, és olyan tapasztalatokat szerzett, hogy lelkesedését alig tudta véka alá rejteni.
Tesla szalon Londonban egy plázában

Tesla szalon Londonban egy plázában

Tesla szalon Londonban, egy plázában


A Model S vásárlóinak a Tesla bizonyos finanszírozási feltételek esetén eddig is szerződésben garantálta az autó visszavásárlását három év után a vételár 43-50 százalékán, amelyet a hároméves német luxusautókéhoz igazítottak. A Teslánál még nem nagyon indult be a használtautó-forgalom, így viszonylag kevés piaci információ áll rendelkezésre, de az első jelek arra utalnak, hogy az autók értéke magasabb lesz a garantált visszavásárlási összegnél.

A program elindítása – amennyiben a vásárlók élnek az ajánlattal – 2016 elejétől megindítja a használt autók visszaáramlását a Teslához. A Model X jövő évi bemutatása pedig akár fel is gyorsíthatja a folyamatot, mert lehetőséget ad majd a Model S első vásárlóinak a váltásra. A Tesla vállalati ügyfeleknek már április óta kínál lízingfinanszírozási programot, amelyet minden hírverés nélkül október elsején (az Egyesült Államokban) kiterjesztett magánszemélyekre is.

A Tesla egyébként költséges megoldást választott autói értékesítésére: franchise márkaképviseletek helyett saját tulajdonú szalonokat tart fenn. A használtautó-forgalmazás beindításával viszont a szalonok új, magas haszonkulccsal dolgozó üzleti területre törhetnek be. Az Egyesült Államokban az autókereskedők szakmai képviseleti szervezete, a National Automobile Dealers Association adatai szerint a használtautó-kereskedők 2013-ban 12 százalékos haszonkulccsal dolgoztak, háromszorosával az új autókat értékesítő szalonokénak.

(Forrás: MTI)