A Vezess.hu tesztje után néhány héttel, a tegnapi napon (2014.10.07) bejelentette a BMW hazai képviselte, hogy elektromos modelljeinek forgalmazását 2014.november.1-én kezdi meg Magyarországon, és a kiskereskedelmi árak is hivatalossá váltak.
A hétköznapibb közlekedésre tervezett, városi kisautó, az i3 kétféle verzióban lesz elérhető: a teljesen elektromos, egy feltöltéssel akár 130-160 kilométer hatótávra képes BMW i3 alapára 11 830 000 forint. A hatótáv-növelő megoldással szerelt modell egy 34 lóerő teljesítményű, kéthengeres benzinmotor segítségével menet közben mindvégig állandó szinten tartja az akkumulátor töltöttségi állapotát, így a hatótáv akár a 300 kilométert is elérheti, állítja a bajor vállalat. Ez a változat 13 470 000 forintról indul.
A hálózatról tölthető BMW i8 – amit a Vezess.hu munkatársai már szintén próbáltak -, a 2+2 üléses sportautó már húzósabb tétel, összesen 362 lóerős maximális teljesítményével álló helyzetből 4,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre, a gyártó által meghatározott átlagfogyasztása 2,1 l/100 km, károsanyag-kibocsátása pedig mindössze 49 g/km. A hibridhajtású sportautó alapára 40 775 000 forint.
A BMW elektromos modelljeinek versenytársai | Listaár, forint |
|
NISSAN Leaf | 8 774 500 | |
OPEL Ampera | 11 990 000 | |
Volkswagen e-Golf | kb. 10 770 000 | |
Audi A3 E-tron | kb. 11 300 000 |
Itt azonban nem állunk meg, belekukkantottunk az extra felszereltségek listájába is, ahol találtunk egy-két érdekességet. Az i3 „professional navigációs rendszeréért” (20 GB-os háttértárral, érintésérzékeny 10 colos kijelzővel) 655 700 forintot kell kiperkálni, telefonos USB/Bluetooth kapcsolódási lehetőség 164 800 forint, elektromos üvegtető 322 900 forint.
Ha azt szeretnék, hogy kék színű biztonsági öv feszüljön a testünkre az i8-ban, akkor 131 800 magyar kreditet vonnak le a bankkártyáról, a lézer-technológiás világításért pedig – most kapaszkodjatok meg -, 3 129 900 forintot kellene fizetnünk, de a kulcs nélküli bejutás (a vezető- és az első utasoldali ajtón át) is komoly tétel a listán, 313 000 forint.
Mindkét modellre 5 év vagy 60 ezer kilométerig vállalja a BMW a kötelező átvizsgálást és karbantartást (BMW Service Inclusive csomag), ami nulla forintos tétel a listán, ennek a szolgáltatásnak az árát egy ideje már beleszámolja az autói alapárába a gyártó. Az i3-nál ezt ki lehet bővíteni 5 év/100 ezer kilométerre 14 100 forintért, vagy meg lehet rendelni az Inclusive Plus csomagot: 60 ezer kilométernél 309 000, illetve 100 ezer kilométeres intervallumnál 485 000 forintért. Ez már a kopó alkatrészek cseréjét és karbantartását is tartalmazza.
De ha nem szeretnénk a „BMW Service Inclusive” szolgáltatást igénybe venni, akkor az i8 esetében 139 200, míg az i3-nál 75 200 forinttal kevesebbet kell fizetnünk az autóért. Ez azon ügyfelek esetében lehet opció, akik tudják, hogy nagyon keveset fogják használni elektromos autójukat, és inkább a kötelezőszerviz alkalmával, a helyszínen csengetik ki a karbantartás összegét.