Pályája végén utód nélkül múlik ki az SLS AMG, jelentette ki az AMG főnöke, Tobias Moers. A méregdrága luxus-sportautók helyett a nagy darabszámban eladható modellekre koncentrálnak.
Ezzel konkrét választ adott azokra a találgatásokra, amelyek szerint a Mercedes és az AMG a Ferrari LaFerrari, a McLaren P1 vagy a Porsche 918 Spyder hibrid hiperautókkal szeretne konkurálni.
„Készítünk majd nagyobb teljesítményű kiadást a GT-ből, de a szupersportautónak számunkra nincs értelme. Évente gyártani száz autót, ami aztán soha nem kerül az utcára – nekünk fontos, hogy termékeink szem előtt legyenek, hogy lássák őket az emberek.”
Az AMG jelenlegi zászlóshajója az SLS AMG, 571 (a képeinken látható Black Series kiadásban 622) lóerős 6.2 V8 motorral. A modell 2010-es bevezetése óta tucatnyi különböző kiadást élt meg, jelenleg is rendelhető, bruttó vételára 66 millió forint, meg az apró.
Egyébként az S 65 AMG szedán és kupé, valamint az SL 63 AMG egyaránt erősebb (mindhárom 630 lóerős) és drágább (72-76 millió Ft) az SLS AMG-nél.
Az AMG GT négyliteres, nyolchengeres biturbó motorja akár 510 lóerőt ad le, németországi bruttó ára 115 ezer euró (35 millió Ft), azaz az újdonság nagyságrendileg fele annyiba kerül, mint nagy testvére (az SLS AMG a német piacon 225 ezer euróba, 69 millió forintba kerül).