Egyetlen erőforrás sem ad le akkora nyomatékot rögtön induláskor, mint egy villanymotor – emlékeztetett Heinz Hollerweger, a Quattrio GmbH ügyvezetője, amikor az amerikai Car and Driver szaklap újságírói az RS széria jövőjéről faggatták.
Ha jelentőséget tulajdonítunk szavainak, az nagyteljesítményű hibrid, esetleg tisztán elektromos járművek megjelenését feltételezi a modellcsaládban. Ez a legkevésbé sem a valóságtól elrugaszkodott ötlet : a cég még áprilisban leplezte le 408 lóerős benzin-elektromos sporthibridjét (ld. lent).
A közelmúltban bemutatott, ultranagy teljesítményű dízelmotor azonban a várakozásokkal ellentétben mégsem kerülhet be az RS szériába, legalábbis most nem. Ez nem jelenti azt, hogy nem kerülhet gyártásba a 385 lóerős TDI (nyitóképünkön), de azt kizárólag más néven teheti.
Ami a hagyományos, nagyobb motorok alkalmazását illeti, azt sem zárta ki kategorikusan a cégvezető. Bőven akadnak még V8-asok a középkategóriában, mondta, ami nagyon úgy hangzik, mintha a márkának nem volna elvi kifogása a méretcsökkentett négyhengeresek mellé ismét csatasorba állítani egy nagy nyolchengeres erőforrást.