Amióta 2013 január elsején bevezették az évközi díjhirdetés lehetőségét, átlagosan 13 százalékot nőtt a személyautókra kötött kgfb-szerződések díja – derül ki a Netrisk.hu adataiból. Az online biztosításközvetítő cég adatai szerint az idei év folyamán fokozatosan emelkedett az átlagdíj. A jelenlegi átlagos díjszint annak ellenére tart a tavaly ilyenkor mért érték közelében, hogy az akkori 29 százalékhoz képest 35 százalékra nőtt a jóval alacsonyabb átlagdíjú évfordulós kötések aránya.

Drágább lesz a kötelező biztosítás 1
Drágább lesz a kötelező biztosítás 11 A kgfb-index folyamatosan felfelé araszolva immár több mint 16 százalékpontot emelkedett január eleje óta, és az idei csúcsát szeptember végén érte el. A kgfb-átlagdíj tartósan emelkedőpályára került, amelyről várhatóan a közeli jövőben sem tér le. Minden jel arra utal, hogy az év végi kampányban érintett autósok zöme szintén magasabb díjra számíthat majd tavalyhoz képest.

Továbbra is átlagosan másfélszeres díjon kötnek kötelezőt a  tulajdonjogszerzés miatt szerződők (azonnali kötések), mint azok, akik a szerződésük évfordulóján döntenek arról, maradnak-e jelenlegi biztosítójuknál vagy máshová szerződnek. Míg az előbbiek átlagdíja szeptember végén 25 000 forint volt, az utóbbiak 16 800 forintos éves díj mellett kötöttek szerződést.

Drágább lesz a kötelező biztosítás 12 Személyautó-kategóriánként nagyon eltérő módon jelentkezik a díjemelkedés. Elsősorban a 150 kW feletti teljesítménnyel rendelkező autók átlagdíja növekedett, itt alacsonyabb kártörténeti besorolás mellett több mint harmadával nőttek a díjak tavaly januárhoz képest. A legjobb kártörténeti besorolású autók átlagdíja ugyanakkor minden kategóriában átlag alatt emelkedett.

Drágább lesz a kötelező biztosítás 13 A piaci szereplők várakozásai szerint a biztosítók az év végi kampányban óvatosan ugyan, de emelni fogják a díjaikat. Drasztikus változásokra ugyanakkor nem kell számítani, mivel a kgfb a leginkább díjérzékeny biztosításfajta. A piaci szereplők szerint a díjemelés immár szükségszerű, mert az elmúlt években kritikus szintre emelkedtekt a károkkal kapcsolatos költségek. Az autósok több mint fele már eleve nem érintett a novemberi kampányban (mindazokról szó van, akik 2010 január elsejét követően vásároltak autót, így a vásárlás dátuma szerint, év közben válthatnak kötelezőt), így nem kell tartani attól, hogy egy mérsékelten magasabb díj hatására esetleg tömegek hagynak el egy-egy biztosítót.