A nemzetközi tiszta közlekedési bizottság (ICCT) vizsgálatán az Euro 6-os határérték akár 25-szörösét mérték új dízelmotoros autóknál; a tizenöt megvizsgált gépkocsiból csupán egy teljesítette az előírásokat.
A nagy különbség a hivatalos normát eredményező tesztek és az ICCT vizsgálata között, hogy az utóbbit valós körülmények között végezték: gyorsítások, lassítások, nagy gázadások és 100 km/órát megközelítő tempójú, tartós haladás szerepelt a terítéken. A problémás eredmények nem extrém, hanem normál vezetési körülmények között születtek, állítja a társaság.
Átlagosan hétszer annyi nitrogén-oxidot bocsátottak ki az autók, mint amennyit az Euro 6 megenged (60 mg/km).
Az ICCT kutatói szerint sok esetben nem a technológiával, hanem annak hangolásával vannak a gondok. Ahelyett ugyanis, hogy a normál felhasználási körülményekre kalibrálnák azokat, úgy állítják be őket, hogy a hivatalos, életszerűtlen teszteken nyújtsák a maximális teljesítményt.