Nem tudjuk, nevessünk vagy sírjunk a hír hallatán. Mert egyfelől hallatlan kreativitásra utal, hogy valakinek eszébe jutott a Vatikánt a modern gazdasági élet elemeként kezelni, és felismerte, hogy azért, mert eddig nem volt erre lehetőség, igenis volna igény a Sixtus-kápolna kibérlésére (v.ö. a régi viccel, hogy asszongya, mondd medve, nem lehetne engem lehúzni arról a listáról?) 

Ha viszont félig üres a poharunk, mint mostanában mindenkinek, istenkáromlást, szentségtörést kiabálhatunk a gonosz kizsákmányolók fejére, felhánytorgathatjuk profithajhászó működésünket (a Porsche a világ legjövedelmezőbb autógyártója), alapítójuk náci előéletét, Paul Walker halálát és bármi egyebet, amitől átmenetileg jobban érezzük magunkat. 
A több napos, tesztvezetéssel egybekötött túra keretében megrendezett koncertre egyébként fejenként ötezer euróért, azaz másfél millió forintért vesztegeti a jegyeket a Porsche Travel Club. 
Az igazsághoz viszont hozzátartozik, hogy itt egyáltalán nem a Porsche gonosz fondorlatoskodásáról, hanem a vatikáni irányelvek megváltozásáról van szó. Ferenc pápa elítéli a luxust és a pompát, a Vatikán 23 hektáros kertjét megnyitotta a nagyközönség előtt, és engedélyezte egyes épületek, így a Sixtus-kápolna bérbe adását. A befolyt összeget minden esetben szegényeket segélyező alapítványok számlájára utalják át. 
Egészen biztosak vagyunk abban, hogy csak Magyarországon jóval több mint negyven ember áldozna másfél millió forintot arra, hogy Michelangelo alkotásaitól körbevéve élvezhessen egy komolyzenei koncertet, és bízunk benne, hogy olyanokkal is meg tudnánk tölteni a teret, akik valóban értékelnék az élményt, nem pedig csak arra várnak, hogy mit szólnak majd a Facebook-os barátaik, ha posztolják majd a fotót. 
Egyébként meg a rászorulóknak jutó másfél millió az másfél millió, ha lehalkítja a mobilját és megállja vihogás nélkül, hadd menjen bárki. 
A Vatikánnal leszerződni egy marketing projektre nem rossz ötlet, de van, aki ennél is messzebb ment, szó szerint: a Land Rover és a Virgin Galactic stratégiai együttműködése végső soron a világűrbe vezet – ha nem félnénk olvasóink rosszallásától, most feltehetnénk a kérdést, vajon a Porsche vagy a Land Rover programja juttatja-e közelebb Istenhez a jelentkezőket…