Karakteresebb formavilágot és kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást ígér a Porsche Panamera második generációja, amelynek prototípusát már bőszen tesztelik, ráadásul viszonylag szerény álcázással.
A márka vezetősége a közelmúltban bevallotta, hogy soha nem volt tejesen elégedett a Panamera formatervével.
Pontos részleteket nem árultak el, mindenesetre ezzel nagy feladatot adtak a dizájner csapatnak, élén Michael Mauerrel, aki azt ígéri, a következő autó felismerhetően Panamera marad, ugyanakkor markánsan eltérő, látványosabb darab lesz. „A legrosszabb, amit egy dizájnról mondhatunk, hogy elmegy. Akkor már inkább ossza meg a közönséget” – mondta Mauer, így feltételezhetjük, hogy az új Panamera merészebb megjelenést kap majd.
A képeken látható, hogy kecsesebb a tetővonal íve, a fényszórók a 918 Spyder négyszemű stílusát követik, hátul pedig a 2012-es Sport Turismo tanulmány faltól falig lámpatestjére számítunk. A beltérben rendet raknak, eltűnik a rengeteg gomb a középkonzolról, itt megint a 918 érintőképernyős kezelőfelülete áll majd modellt a belsőépítészeknek.
Az új generációs Panamera már a Volkswagen csoport MSB padlólemezét kapja, azt, amelyet az Audi A8 és a Bentley Continental következő generációi is. A könnyűfémeket is tartalmazó platform révén akár mázsákat lefaraghatnak majd a jelenleg igen masszív autó tömegéből, arról nem is beszélve, hogy merevebb is lesz a váz.
Miután a napokban felmerült, hogy a 911 kínálatából hamarosan eltűnnek a szívómotorok (kivéve a GT3-at), hasonló fejlesztés várható a Panameránál is. Konnektoros hibrid kivitelben is kapható lesz az újdonság; ezt az opciót a padlólemezt alkalmazó minden egyéb modell (ld. fent) is megkaphatja. A többi motornál is kisebb üzemanyag-fogyasztásra számítunk.
A Porsche már 2017-ben leleplezheti az autót, de a forgalmazás biztos nem kezdődik meg 2018 előtt.