A Graphisoft Park a Budapest Taxival és a Nissannal közösen létrehozta Budapest első „eTaxi Droszt”-ját, ahol nemcsak a villanyhajtású taxik, de a többi elektromos autó is tölthető. A beruházás mintegy 15 millió forintba került. Kedden adták át.

Terjedhet a villanytaxizás 1
Terjedhet a villanytaxizás 11 Az elektromos autók és taxik töltésére alkalmas töltőoszlop átadásán a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságszabályozásért felelős államtitkára elmondta, a kormány  fontolgatja, hogy a taxitársaságokat a későbbiekben kötelezné meghatározott arányban elektromos gépkocsik beszerzésére, hogy csökkentse a városi légszennyezést.

Glattfelder Béla megjegyezte: a taxiközlekedés az a terület, ahol nagyon hamar kifizetődővé válik az elektromos autók használata, mivel jelentősen csökkenthető az üzemanyag- és a karbantartási költség is.

Ez annál is inkább így van, hiszen jelenleg az eddig telepített töltőoszlopoknál ingyen tölthetőek fel a járművek akkumulátorai. Ez az oszlop az ötödik nyilvános „villámtöltő”, ami leggyorsabb töltési módot kínálja a villanyautókra Magyarországon.

Terjedhet a villanytaxizás 12 A CHAdeMO szabványnak megfelelő oszlop 400 volttal képes tölteni, 50 kW-os, egyenáramot juttat közvetlenül az akkumulátorba. A rendezvényen is megjelent Nissan LEAF (A Vezess.hu tesztje az autoról ITT) esetében így mindössze 15 percre van szükség ahhoz, hogy az akkumulátor 30-ról 80 százalékos töltöttségi szintre kerüljön. A hagyományos ELMÜ-s oszlopoknál ugyanezt az autót 4-12 óra alatt tölthetjük fel.

Horváth Csaba, a Budapest Taxi ügyvezető igazgatója elmondta, hogy cége rövid időn belül újabb két töltőoszlopot kíván telepíteni a fővárosban.

A fentiek hatására nem lepődnénk meg, ha egyre több elektromos-hajtású taxi jelenne meg a főváros útjain. Jelenleg igencsak megtérülő beruházásnak tűnik villanyautóval utasokat fuvarozni.

Forrás: MTI, Nissan