Hogyan adhatnak el egy 24 ezres kisvárosban többet egy modellből, mint a világ bármely egyéb pontján?
Amikor a Minnesota állambeli White Bear Lake-ben működő Mitsubishi kerekedés egyik ügyfele, Sarah Dittrich 2013 nyarán ropira törte szabadidőjárművét, az üzlet tulajdonosának merész gondolata támadt. Megvásárolta a biztosítótól a helyreállíthatatlan roncsot (az autót egy balesetben átlökték a szemközti sávba, ahol 105 km/óra sebességgel frontálisan ütközött egy nyerges vontatóval, és gyakorlatilag egyetlen karosszériadarab sem maradt épen), és kiállította a kereskedés előtt, ráírva nagy betűkkel hogy mi is történt korábban a kocsival.
Az emberek pedig, ahelyett, hogy elijedtek volna, elkezdtek özönleni a kereskedésbe. A Mitsubishi Outlander Sportot (nálunk ASX) vezetőt hölgynek ugyanis azon kívül, hogy betört az orra, semmi baja nem esett a borzalmas erejű ütközésben. „Köszönöm, White Bear Mitsubishi, az autóm megmentette az életemet!” – mondja a hölgy a cég hirdetésében, amely rendkívül sikeresnek bizonyult.
A kereskedés két éve 467, tavaly 799 új autót adott el (ezzel az USA harmadik legnagyobb Mitsubishi-kereskedőjének számítottak), idén azonban csak szeptemberig csaknem ezer autót vettek tőlük, év végére meglehet az 1200. Ennél is lényegesebb, hogy havonta átlagosan hetven darab Outlander Sportot adnak el , többet, mint bármely más Mitsubishi-kereskedés a világon.
A térségben minden negyedik kompakt szabadidőjárművet tőlük veszik az emberek, ami azért nagy dolog, mert a kereskedés egy 3,5 millió lakosú konglomerációt (Minneapolis – Saint Paul) szolgál ki. „Globálisan nem biztos, hogy a Mitsubishi jut először az emberek eszébe, ha kisméretű szabadidőjárművet szeretnének venni, mifelénk azonban egyre inkább ez a helyzet” – mondta a kereskedés vezetője.
A Mitsubishi ASX az európai törésteszten is remekelt, maximális öt csillagot ért el 2011-ben.