Igazából pont ugyanannyi értelme van az ATS 490 Stradaléhoz hasonló autókról írni, mint amennyi magának az autónak van: semmi – hacsak az nem, hogy három másodperc alatt gyorsulsz vele százra, és olyan kanyarsebességeket enged meg, hogy egy szűkebb fordulóban helyet cserél egymással a jobb és bal agyféltekéd. 

A Stradale nem teljesen új konstrukció, hiszen gyártója, az Automobili Turismo Sport (ATS) már évek óta forgalmazza, igaz, eddig csak pályaversenyzésre alkalmas 490 Sport kivitelben. 
Az utcai felhasználásra áthangolták a futóművet, beépítettek egy részlegesen önzáró differenciálművet, és beszereltek egy új sebességváltót, aminek hátrameneti fokozata is van – milyen jó, hogy erről nem feledkeztek el! 
Újabb oda nem illő teremtménnyel gyarapodott a közútra vihető járművek sora. Az olasz manufaktúra terméke nem bevásárlásra termett.
Alibi csak rajta a rendszám 13
A további változások sorában említést érdemel a fényszóró, a kézifék és az igényesebb belső tér, bár a fenti fotót elnézve ez utóbbit nem értjük. Az alapfelszerelésnek nem része a szélvédő, minek is az, a végsebesség épp csak eléri a 230 km/órát. 
Az autót egyébként egy 1,4 literes, 238 lóerős motor hajtja, ami nem sok, cserébe viszont a szám a 490 Stradale nevében a tömeget jelöli: így már érthetőek a fülcimpa-szaggató menettulajdonságok (és a dobhártyarepesztő hang is, ld. az alábbi videón)
Az ATS nem árul zsákbamacskát: újdonságuk szerintük csak annyira alkalmas utcai használatra, hogy lábon eljusson a tulajdonos otthonából a versenypályára, ahol aztán kibontakoztathatja valódi énjét. De ezt sejtettük.