Ritkán készül ennyire árulkodó kémfotó, mint amit a Mercedes M-osztály utódjának, a jövőre piacra kerülő GLE modellnek a prototípusáról kattintottak el: a kiszolgálóhelyiség mellett parkoló autó lökhárítóját vaskos vezeték köti össze a falra szerelt töltőboksszal. 

Új néven, új technológiával érkezik a Mercedes felső kategóriás szabadidőjárműve. A GLE a gyár valamelyik plug-in hibrid hajtásláncát is megkapja
Konnektoros hibriddel jön a Mercedes M-osztály utódja 17
Megkaptuk tehát a választ: valóban lesz konnektoros hibrid változata a Mercedes új generációs szabadidőjárművének. Azt egyelőre nem tudni, hogy a C-osztály 350 PHEV jelű, négyhengeresre épülő hajtáslánca vagy az S500 Plug-in nagyobb, V6-os hibridje kerül-e az autóba – az igazi persze az volna, ha mindkettő felkerülne a listára, de ennek csekély az esélye. 
Sok érv szól a nagyobbik hibrid mellett. Egyrészt az, hogy a képek a Nürburgringen készültek. A 442 lóerős hajtáslánc az S-osztályban 2,8 literes átlagfogyasztásra képes (papíron), miközben 5,2 másodperc alatt lövi 100-ra a nehéz szedánt. Másrészt a konkurencia, amely szintén a nagy teljesítményre voksolt: a Volvo XC90 T8-as hibridje 400, a Porsche Cayenne S E-Hybrid 416 lóerős. 
Konnektoros hibriddel jön a Mercedes M-osztály utódja 18
Ami az alapmodellt illeti, ne lepődjünk meg, ha a GLE majdnem pont ugyanúgy fog kinézni, mint a jelenlegi M-osztály. Módosul persze a hűtőmaszk és a fényszórók, oldalt a küszöbök és a kerékívek, de a sziluett felismerhető marad. Az utastérben nagyobb változások várhatóak, itt az újabb modellek stílusát követi a GLE, amely nevében a GLA és GLK modellekhez sorol be – és igen, a G-osztály néhány éven belül GLS-ként él majd tovább.