Az előzetesen ígérthez képest plusz két évet kellett várni az új Ford Mondeóra. Most végre megérkezett, és a Vezess.hu próbálhatta ki először.
Az előzetesen ígérthez képest plusz két évet kellett várni az új Ford Mondeóra. Most végre megérkezett, és a Vezess.hu próbálhatta ki először.
Fotó megosztása:
Így néz ki az ötajtós és a kombi hátulról. Négyajtós a próbán csak hibridből állt rendelkezésre
Így néz ki az ötajtós és a kombi hátulról. Négyajtós a próbán csak hibridből állt rendelkezésre
Fotó megosztása:
Hátulról sem tagadhatná le, hogy Ford. Dupla kipufogó hangsúlyozza a sportosságot
Hátulról sem tagadhatná le, hogy Ford. Dupla kipufogó hangsúlyozza a sportosságot
Fotó megosztása:
Így fest a kombi. Nagy vonalakban emlékeztet az előző generációra
Így fest a kombi. Nagy vonalakban emlékeztet az előző generációra
Fotó megosztása:
Modernebb és jobb minőségű műszerfal több puha és kevesebb ezüstre festett műanyaggal. A váltókar előtti tárolórekesz olyan mély, hogy megérdemelt volna külön megvilágítást. A megoldás erősen emlékeztet a Volvo "lebegő" középkonzoljára
Modernebb és jobb minőségű műszerfal több puha és kevesebb ezüstre festett műanyaggal. A váltókar előtti tárolórekesz olyan mély, hogy megérdemelt volna külön megvilágítást. A megoldás erősen emlékeztet a Volvo "lebegő" középkonzoljára
Fotó megosztása:
Félig hagyományos, félig LCD műszeregység, amely a jobban felszerelt modellekhez jár. A sebességmérőt nem annyira könnyű pontosan leolvasni. A fordulatszámmérőn belüli LCD kijelzőn épp a csillapítás állítása látszik
Félig hagyományos, félig LCD műszeregység, amely a jobban felszerelt modellekhez jár. A sebességmérőt nem annyira könnyű pontosan leolvasni. A fordulatszámmérőn belüli LCD kijelzőn épp a csillapítás állítása látszik
Fotó megosztása:
Itt van közelebbről. Határozottan érezhető a különbség az egyes beállítások között, ami nemcsak a csillapításra hat, hanem a kormányrásegítésre is
Itt van közelebbről. Határozottan érezhető a különbség az egyes beállítások között, ami nemcsak a csillapításra hat, hanem a kormányrásegítésre is
Fotó megosztása:
Ilyen a hagyományos megoldású műszerfal. Hasonló ahhoz, amilyet a többi Forda is szerelnek
Ilyen a hagyományos megoldású műszerfal. Hasonló ahhoz, amilyet a többi Forda is szerelnek
Fotó megosztása:
kis gomb, nagy kényelem: elektromosan állítható a kormányoszlop. Az elektromos állítású üléssel együtt memória funkció is jár hozzá, ami azzal is együtt jár, hogy ki- és beszálláskor közel húzza magát a kormány a műszerfalhoz, hogy megkönnyítse a mozgásunkat. Ilyesmit régebben csak a prémium autókhoz kínáltak
kis gomb, nagy kényelem: elektromosan állítható a kormányoszlop. Az elektromos állítású üléssel együtt memória funkció is jár hozzá, ami azzal is együtt jár, hogy ki- és beszálláskor közel húzza magát a kormány a műszerfalhoz, hogy megkönnyítse a mozgásunkat. Ilyesmit régebben csak a prémium autókhoz kínáltak
Fotó megosztása:
Hatalmas érintőképernyő a középkonzolon, gombok csak a zenelejátszóhoz és a légkondicionálóhoz. Jobb lenne, ha a fő funkciók eléréséhez is lennének közvetlen elérést biztosító gombok
Hatalmas érintőképernyő a középkonzolon, gombok csak a zenelejátszóhoz és a légkondicionálóhoz. Jobb lenne, ha a fő funkciók eléréséhez is lennének közvetlen elérést biztosító gombok
Fotó megosztása:
Ahogy egy Fordhoz illik, pontos és könnyen, gyorsan kapcsolható a váltó. A másfél literes benzineshez és a nagy dízelekhez automataváltó is választható. A kézifék elektromos, és automatikusan old. Féktartó (Hold) funkció nincs, hegymeneti elindulást segítő rendszer viszont van
Ahogy egy Fordhoz illik, pontos és könnyen, gyorsan kapcsolható a váltó. A másfél literes benzineshez és a nagy dízelekhez automataváltó is választható. A kézifék elektromos, és automatikusan old. Féktartó (Hold) funkció nincs, hegymeneti elindulást segítő rendszer viszont van
Fotó megosztása:
Még egy pár segítség. Automata beparkoló rendszer, valamint a start-stop rendszer és a parkolóradar ki-be kapcsoló gombjai
Még egy pár segítség. Automata beparkoló rendszer, valamint a start-stop rendszer és a parkolóradar ki-be kapcsoló gombjai
Fotó megosztása:
Ismerős gombcsoport. A küllőn lévővel az új Mondeóban is a műszeregység kijelzője irányítható. A küllő alatt az adaptív, távolságtartó tempomat gombjai
Ismerős gombcsoport. A küllőn lévővel az új Mondeóban is a műszeregység kijelzője irányítható. A küllő alatt az adaptív, távolságtartó tempomat gombjai
Fotó megosztása:
Másik küllő, elsősorban a kommunikációhoz. A hangot adó arc a hangvezérlés indítógombja. Ezt kell megnyomnunk, ha közölnivalónk van a navigációval, a klímával, vagy a médiarendszerrel
Másik küllő, elsősorban a kommunikációhoz. A hangot adó arc a hangvezérlés indítógombja. Ezt kell megnyomnunk, ha közölnivalónk van a navigációval, a klímával, vagy a médiarendszerrel
Fotó megosztása:
Jól tartanak a gondosabban formázott, vékonyabb háttámlájú ülések. Nemcsak elektromos állítást, masszírozó rendszert is kérhetünk hozzá
Jól tartanak a gondosabban formázott, vékonyabb háttámlájú ülések. Nemcsak elektromos állítást, masszírozó rendszert is kérhetünk hozzá
Fotó megosztása:
Kamaszos méreteimmel elveszem a Mondeo hátsó traktusában. Emberméretű utasoknak si bőven elég a hely, még akkor is, ha elöl is hasonlók foglalnak helyet. A biztonsági öv légzsákot rejt
Kamaszos méreteimmel elveszem a Mondeo hátsó traktusában. Emberméretű utasoknak si bőven elég a hely, még akkor is, ha elöl is hasonlók foglalnak helyet. A biztonsági öv légzsákot rejt
Fotó megosztása:
Ilyen egy légzsákos biztonsági öv csatja. Cső van benne, mert a gázgenerátor az autóban van, a gázt a csaton keresztül vezetik az övbe. Ha felfúvódik, ötszörösére nő a testtel érintkező felület, töredékére csökkentve a borda, vagy kulcscsont-törés esélyét
Ilyen egy légzsákos biztonsági öv csatja. Cső van benne, mert a gázgenerátor az autóban van, a gázt a csaton keresztül vezetik az övbe. Ha felfúvódik, ötszörösére nő a testtel érintkező felület, töredékére csökkentve a borda, vagy kulcscsont-törés esélyét
Fotó megosztása:
Ülésfűtés az utasoknak is. A gyerekek hálásak érte. Lehet, hogy a főnökök is azok lesznek
Ülésfűtés az utasoknak is. A gyerekek hálásak érte. Lehet, hogy a főnökök is azok lesznek
Fotó megosztása:
Mankókerékkel hatalmas, 541 literes az ötajtós kivitel csomagtere, de a támlák előredöntésekor (az ülőlapok nem billenthetők előre) nem sík a padló, hanem küszöb képződik rajta. Teljes pótkerékkel sík padlót kapunk, de az alap befogadóképesség 458 literre csökken
Mankókerékkel hatalmas, 541 literes az ötajtós kivitel csomagtere, de a támlák előredöntésekor (az ülőlapok nem billenthetők előre) nem sík a padló, hanem küszöb képződik rajta. Teljes pótkerékkel sík padlót kapunk, de az alap befogadóképesség 458 literre csökken
Fotó megosztása:
A kombiban mindenképpen sík marad átalakítás után is a csomagtartó alja, emiatt a mankókerekes és a teljes pótkerekes kialakítás befogadóképessége közötti különbség is kisebb. Az első esetben 500, a másikban 488 literrel lehet számolni
A kombiban mindenképpen sík marad átalakítás után is a csomagtartó alja, emiatt a mankókerekes és a teljes pótkerekes kialakítás befogadóképessége közötti különbség is kisebb. Az első esetben 500, a másikban 488 literrel lehet számolni
Fotó megosztása:
Gombnyomásra emelkedik és zárul a csomagtér ajtaja. És nemcsak a kombié, az ötajtósé is. De ez így is van rendjén, hiszen azé is elég nagy és nehéz darab
Gombnyomásra emelkedik és zárul a csomagtér ajtaja. És nemcsak a kombié, az ötajtósé is. De ez így is van rendjén, hiszen azé is elég nagy és nehéz darab
Fotó megosztása:
A négyajtós karosszériájú hibrid (csak ezzel kapható) csomagtartójából tisztességes helyet vesz el a hibrid rendszer akkumulátora. Ami marad: 383 liter, méghozzá gumijavító készlettel
A négyajtós karosszériájú hibrid (csak ezzel kapható) csomagtartójából tisztességes helyet vesz el a hibrid rendszer akkumulátora. Ami marad: 383 liter, méghozzá gumijavító készlettel
Fotó megosztása:
Lényegében új a 150 és 180 lóerős teljesítménylépcsőkkel készülő kétliteres dízelmotor. Új a blokkja, a hengerfeje, a befecskendezése, és teljesíti az Euro 6-os szabványt. Lehet, hogy emiatt nem olyan élénk? Később, két turbóval, 210 lóerős kivitel is készül majd belőle
Lényegében új a 150 és 180 lóerős teljesítménylépcsőkkel készülő kétliteres dízelmotor. Új a blokkja, a hengerfeje, a befecskendezése, és teljesíti az Euro 6-os szabványt. Lehet, hogy emiatt nem olyan élénk? Később, két turbóval, 210 lóerős kivitel is készül majd belőle
Fotó megosztása:
Továbbra sem lehet a Mondeót félretankolni, és a tanksapkát elhagyni. Utóbbi nincs, az előbbit a töltőnyílás kialakítása gátolja meg
Továbbra sem lehet a Mondeót félretankolni, és a tanksapkát elhagyni. Utóbbi nincs, az előbbit a töltőnyílás kialakítása gátolja meg
Fotó megosztása:
Immár elektromos a szervókormány, így nem volt akadálya az automatikusan beparkoló rendszer beépítésének. Az autó maga kormányozza be magát a parkolóhelyre
Immár elektromos a szervókormány, így nem volt akadálya az automatikusan beparkoló rendszer beépítésének. Az autó maga kormányozza be magát a parkolóhelyre
Fotó megosztása:
Az új Mondeo vigyáz a gyalogosokra is. Az autó elé lépő óvatlanokat fékezéssel védi meg a balesettől. A Ford szakemberei épp a próbát készítik elő
Az új Mondeo vigyáz a gyalogosokra is. Az autó elé lépő óvatlanokat fékezéssel védi meg a balesettől. A Ford szakemberei épp a próbát készítik elő
Fotó megosztása:
Íme az új hátsó futómű. A megoldás a ferde lengőkaros és a több lengőkaros futómű egyfajta keveréke, a Ford integrál lengőkarosnak nevezi. Az igazi újdonság benne a keréktárcsán belüli, függőlegesen álló rövid kis kar. A fémszínű alkatrészek alumíniumból kovácsolták
Íme az új hátsó futómű. A megoldás a ferde lengőkaros és a több lengőkaros futómű egyfajta keveréke, a Ford integrál lengőkarosnak nevezi. Az igazi újdonság benne a keréktárcsán belüli, függőlegesen álló rövid kis kar. A fémszínű alkatrészek alumíniumból kovácsolták
Fotó megosztása: