Nem tudni, belefogott volna-e a Maserati kis szedánjának tuningjába a német műhely, ha nincs az a háromliteres dízelmotor: Európában ugyanis szinte csak azzal veszik a négyajtós sportautót, így viszont már érdemes volt energiát és pénzt áldozni a fejlesztésre.
Nem is aprózták el a dolgot: a gyárilag 275 lóerős teljesítményt 322-re tornázták fel, a forgatónyomaték 600 helyett 680 Nm. Mindez a gyári 6,3 másodperces gyorsulás helyett 5,6 másodpercre hitelesítette a dízel Ghiblit.
A nagyobb teljesítményhez feljavított külső dukál: az egyedi felnik 22 colosak, elöl 255, hátul 315 mm-es szélességű gumi passzol rájuk. A felfüggesztést is ezekhez igazították, minden hátsókerék-hajtású Ghiblihez állítható hasmagasságú készletet kínál a Novitec; az összkerekes variánsok egyszerű, de tekintélyes, 35 mm-es ültetést kaphatnak.
Emellett szénszálas aerodinamikai csomagot is kifejlesztettek az autóhoz, az első légterelő a gyári lökhárítóra illeszthető rá, és csökkenti a hátsó tengelyre ható felhajtóerőt, akárcsak a csomagtartóra passzoló szárny.
Egyébként annak sem kell elkeserednie, aki benzinmotorral rendelné meg az autót: a V6-os ikerturbó egység teljesítményét 410-ről 476 lóerőre emelték, a forgatónyomaték 640 Nm, az autó 4,4 mp alatt ugrik 100-ra (összkerékhajtással), a végsebessége 284 helyett 294 km/óra.