Mindössze 4,1 méteres hosszával több mint egy arasszal kisebb, mint a márka jelenlegi legapróbb szabadidőjárműve, a GLA, így merőben új vásárlói szegmens felé nyithat a Mercedes vadonatúj tanulmánya, a G-Code.
A kínai és németországi dizájnerek kooperációjából megszületett kisautó külseje végletekig letisztult, ugyanakkor több geg is fűszerezi a dizájnt, a választott üzemmódtól függően változó (piros, kék vagy lila) megvilágítású hűtőmaszktól a rejtett A-oszlopon át a behúzható karokra szerelt visszapillantó kamerákig.
A Mercedes mérnökei új fegyvert konstruáltak az energiatakarékosság jegyében: a G-Code festése nem csak napfény hatására termel elektromosságot, de a felszíne felett eláramló menetszél is áramot gerjeszt benne. Emellett a kísérleti járműveken előszeretettel alkalmazott módszerrel a lengéscsillapítók és a rugók mozgását is áramtermelésre fogja a rendszer.
A két irányba nyíló ajtók mögött feltáruló utastér vonalvezetése ugyanolyan egyszerű, mint a karosszériáé. Legalábbis ez a látszat, a technológiák ugyanis a következő századot idézik: a szénszálas ülésvázak háromdimenziós testszkennereket rejtenek, amelyek felmérik az utas fiziológiai állapotát, és automatikusan állítják be a hűtést, illetve fűtést.
A klímaberendezés is különleges: a fotoszintézis elvét követve megtisztítja és oxigénnel dúsítja az utastér levegőjét – ez különösen előnyös a borzalmasan szennyezett levegőjű ázsiai metropoliszokban. És hogy ne rontsa tovább a helyzetet, a négyszemélyes G-Code rakterében elfér két elektromos roller, amelyekkel a belvárosban lehet közlekedni.
A G-Code hibrid hajtást kapott, de nem akármilyet: a belső égésű orrmotor hidrogént eszik, a hátsó tengelyt villanymotor hajtja. A jármű képes elektromos, hibrid vagy sport módban üzemelni; utóbbiban digitális zajgenerátor segít rá a dinamikus kipufogóhangra.