Miután idén bemutatták a Boxster / Cayman GTS-t, majd a 911 GTS-t, legnagyobb modelljére is sort kerített a Porsche. A Cayenne szabadidőjármű első hallásra csalódás, hiszen orrában nem V8-as, hanem csupán a 3,6 literes, hathengeres motor dolgozik. Csakhogy a Cayenne S-ből átvett turbómotor 440 lóerőt és 600 Nm nyomatékot ad le – az elődmodell szívó nyolchengeresének 420 lóerejével és 585 Nm nyomatékával szemben.
A GTS alapkivitelében 5,2 másodperc alatt gyorsít 100 km/órára, a Sport Chrono csomag ebből további egytizedet farag le. A végsebesség 262 km/óra. A Carrera GTS alapáron kínálja a sportos hangolású kipufogót, a feszesebb beállítású adaptív csillapítást, az ültetett futóművet (acélrugók esetén 24, légrugóknál 20 mm-rel). Elöl a Cayenne Turbo fékjei dolgoznak.
Szintén a Turbo adta az orr dizájnját, a hatalmas légbeömlőkkel és vaskos kerékívekkel. Újak a keréktárcsák, a kipufogó-végcsövek, átrajzolták a fényszórók belső szerkezetét, hátul sötétített bura alatt dolgoznak a fénykibocsátású diódák. Ha mindebből nem kapcsolnál, az oldalajtókon látványos GTS felirat hirdeti, hogy nem akármilyen Cayenne-ről van szó.
Így muzsikál az isteni Walter Röhrl kezei között a Cayenne GTS:
a videó a hirdetés után indul
Azoknak is jó hírrel szolgál a Porsche, akik beérik akármilyen Cayenne-nel: az új alapmodell a 3.6 V6 300 lóerős alapverzióját használja; ez az eddiginél 0,2 másodperccel fürgébben, 7,7 mp alatt gyorsítja 100-ra az autót. A 230 km/óra végsebesség nem változott, a fogyasztás ellenben 7 decivel csökkent.
A megújult modellek világpremierjét november végén tartják, a forgalmazás jövő februárban kezdődik.