A Volvo is rájött, hogy többen igénylik a mintha-érzést, mint a valódi terepképességeket. Így született meg az eredetileg a V40 szériánál bevezetett Cross Country család, amely emelt hassal és egyéb offroad-elemekkel bír, de alapáron hiányzik belőle az összkerékhajtás. 

Így van ezzel a V60 Cross Country is: négyhengeres Drive-E motorjai alapvetően az első kerekeken át juttatják az aszfaltra (meg egy kicsit a murvára is) nyomatékukat, az összkerékhajtású verziót az öthengeres, 250 lovas D4 dízel hajtja, legalábbis Észak-Amerikában, ahol a modell európai premierje előtt bemutatkozik. 
Skandináv kalandor 1
Skandináv kalandor 21
Annak ellenére, hogy alapkivitelben a hátsó kerekek csak futnak az elsők után, tévedés volna a Cross Countryt leírni. Egyrészt hatalmas, 6,5 centis emelést kapott, ekkora hasmagassággal már bőven kimerészkedhetünk a göröngyös utakra. Másrészt magas oldalfalú abroncsok feszülnek a 18 és 19 colos kerekeken, ami örvendetes és praktikus változatosság a sok, magát terepjárónak valló, de ultra peres abroncson bohóckodó divatautó után. És persze ott vannak a kötelező stíluselemek, az első és hátsó hasvédő lemez, az oldalsó koptatóbetétek, a kerékív-toldatok…
Az utastérben barna öltésekkel varrott fekete bőrkárpitozás vár, az európai piaci bevezetéssel (2015 eleje) egy időben kéttónusú bőrkárpitok is érkeznek. További részletekkel legkésőbb akkor szolgálhatunk. 
a videó a hirdetés után indul