Pontosan három évvel ezelőtt, 2011 őszén mutatta be eddigi legkisebb szabadidőjárművét az Audi. A típus most megújult, mégpedig alaposan.
A formatervezők az ötajtós SUV kupés jellegét igyekeztek kihangsúlyozni. Elöl és hátul vízszintes vonalak teszik optikailag szélesebbé az autót. Már a belépő verzión is alapáras a xenon fényszóró és a LED-es nappali világítás, felárért LED-es fényszóró rendelhető, az immár jól ismert, futófényes irányjelzővel együtt.
A legfontosabb optikai változás a Single Frame hűtőmaszk kiterjesztése; a valójában nem króm, hanem még jobban mutató, matt alumínium keret egységet alkot a lámpatestekkel, ami különleges, animalisztikus hatást kelt.
A három-három dízel-, illetve benzinmotor mind kevesebb üzemanyagot fogyaszt, a megtakarítás elérheti a 17 százalékot. A kulcs a részleges hengerlekapcsolásos technológiában rejlik. Az 1,4-től 2,0 literesig terjedő négyhengeresek teljesítménye 120-220 LE.
A futóművet még komfortosabbra hangolták, a méretek (4,39 x 1,83 x 1,59 méter, 2,6 méter tengelytáv, 460/1365 literes csomagtartó) nem változtak. Alapfelszerelés a másodlagos ütközést elkerülő (baleset után a fékeket aktiváló) rendszer, rendelhető holttér-felügyelet, sávban tartó automata, jelzőtábla-felismerő rendszer, a fedélzeten wifi-hotspot és Google szolgáltatások állhatnak rendelkezésre
A legizgalmasabb persze az RS Q3 kivitel (képeinken). 2,5 literes, öthengeres turbómotorja az eddig 310 helyett 340 lóerőt ad le, a nyomatéki csúcs 420-ról 450 Nm-re nőtt. Az autó 4,8 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet, ez tekintélyes 0,4 másodperccel rövidebb, mint eddig. A kipufogórendszerben csappantyú segít váltani a diszkrét mormogás és az érces üvöltés között.
A hétfokozatú S-Tronic sebességváltót is átdolgozták. Az eddiginél is gyorsabban kapcsol, az első fokozatok szűkebb kiosztása a gyorsítóképességet javítja, a hosszabb hetedik fokozat a takarékoskodásban segít. Az első féktárcsák darabonként 1 kilóval könnyebbek lettek, a lassulásról nyolcdugattyús féknyergek gondoskodnak. A Q3-hoz képest 20 mm-rel ültetett futómű akár adaptív kivitelben is kérhető.
Alapkivitelű a fekete bőr belső, opciós a steppelt Nappa bőrkárpit. A műszerfalon külön RS kijelző tájékoztat a köridőkről, töltőnyomásról, olajhőmérsékletről és egyéb sportos paraméterekről. Kívülről nem nehéz felismerni a csúcsmodellt: alumínium tetősín, hosszú tetőspoiler, átrajzolt hátsó lökhárító és egy darab, ovális kipufogóvég árulja el az RS-t.
a videó a hirdetés után indul
A megújult Audi Q3 és RS Q3 forgalmazása jövő év februárjában kezdődik.
Az képeit találod.
Az alábbi videókon az RS Q3 2,5 literes motorjának, valamint a Q3 hengerlekapcsolásos 1,4-esének a részleteit ismerheted meg:
a videó a hirdetés után indul
a videó a hirdetés után indul