Miután bejelentették, hogy új, tízfokozatú sebességváltó fejlesztésébe fogtak, a VW wolfsburgi K+F részlege bemutatott egy különösen nagy teljesítményű, négyhengeres dízelmotort.
A jelenleg is gyártott, többek között a Passatban is alkalmazott, EA288 kódjelű, kétliteres CR TDI egységből átalakított motor már most teljesíti a 2020-ban hatályba lépő emissziós határértékeket.
Az eddigi legizmosabb, 240 lóerős 2.0 literes dízelmotornál (nyitóképünkön) nem csak erősebb, de takarékosabb is az új erőforrás. A kétfázisú, elektromos turbófeltöltővel (pardon, elektromos kompresszorral) és akár 2500 baron üzemelő, közös nyomócsöves befecskendező rendszerrel felvértezett motor becsült károsanyag-kibocsátása 120 g/km, ami 4,7 literes átlagfogyasztást jelent.
A gyár által 272 lóerősnek mondott csúcsteljesítmény azt jelenti, hogy a négyhengeres motor a konszern 3.0 V6 dízeljénél is erősebb.
Az új motor a következő generációs Touaregben, illetve a Passatban kaphat helyet, akár már 2016-ban.
A Volkswagen-csoport jelenlegi dízelmotorjaiban rendszerint 2000 bar befecskendezési nyomást alkalmaznak. A 2500 baros értékkel elérték a korábban megfogalmazott, következő lépcsőfokot. A konszern csúcs-versenyautójának, a Le Mans-i Audi R18 e-tron quattrónak a 4,0 literes V6-os dízelmotorja 2800 baron kapja az üzemanyagot.