Üzemanyagköltségben a dízelek szintjét ígérik az LPG-üzemű használt autók. De mik a buktatói a gázüzemű autóknak használtan?
Üzemanyagköltségben a dízelek szintjét ígérik az LPG-üzemű használt autók. De mik a buktatói a gázüzemű autóknak használtan?
Fotó megosztása:
LPG-ből az átlagfogyasztás 6,9 l/100 km (benzinből 6,1 körül volt). Ezt a kilométerköltséget mai árakon egy 4,47 literes átlagfogyasztású dízel nyújtaná
LPG-ből az átlagfogyasztás 6,9 l/100 km (benzinből 6,1 körül volt). Ezt a kilométerköltséget mai árakon egy 4,47 literes átlagfogyasztású dízel nyújtaná
Fotó megosztása:
Jellemzően az invesztál az átalakításba, aki sokat autózik. Az LPG-s autók futásteljesítménye többnyire a benzinesek és a dízelek közé esik
Jellemzően az invesztál az átalakításba, aki sokat autózik. Az LPG-s autók futásteljesítménye többnyire a benzinesek és a dízelek közé esik
Fotó megosztása:
5000 Ft a gázos autó átvizsgálása ebben a műhelyben. Érdemes szakember segítségét kérni a vásárlás előtt!
5000 Ft a gázos autó átvizsgálása ebben a műhelyben. Érdemes szakember segítségét kérni a vásárlás előtt!
Fotó megosztása:
A hátsó lökhárító alatti tankolócsővel ritkán van baj, a rézcső nem rozsdásodik, kívülről gumibevonat védi. Jobb esetben a betöltőnyílás fent van, a benzinesé mellett
A hátsó lökhárító alatti tankolócsővel ritkán van baj, a rézcső nem rozsdásodik, kívülről gumibevonat védi. Jobb esetben a betöltőnyílás fent van, a benzinesé mellett
Fotó megosztása:
Átlagos autókban 20 000 kilométerenként elég cserélni a gázszűrőket (ez a folyadékfázisú). Egy V8-as motornál ez a távolság a felére csökken
Átlagos autókban 20 000 kilométerenként elég cserélni a gázszűrőket (ez a folyadékfázisú). Egy V8-as motornál ez a távolság a felére csökken
Fotó megosztása:
Hosszabb távon sem kell vészes karbantartási költséggel számolni az LPG-rendszer miatt. A benzinhez képest ha megspórolunk 140 000 forintot, abból 115 000 biztosan a zsebünkben marad
Hosszabb távon sem kell vészes karbantartási költséggel számolni az LPG-rendszer miatt. A benzinhez képest ha megspórolunk 140 000 forintot, abból 115 000 biztosan a zsebünkben marad
Fotó megosztása:
A Dodge Ram egy Angliában dolgozó cirkuszművészé, az artista a lakókocsiját húzza az impozáns pickuppal. Persze V8-as
A Dodge Ram egy Angliában dolgozó cirkuszművészé, az artista a lakókocsiját húzza az impozáns pickuppal. Persze V8-as
Fotó megosztása:
Ne vegyük meg az autót, ha ég a motorkontroll-lámpa! A hibajelzés nem a gázüzem következménye, LPG-vel sem szabad világítania
Ne vegyük meg az autót, ha ég a motorkontroll-lámpa! A hibajelzés nem a gázüzem következménye, LPG-vel sem szabad világítania
Fotó megosztása:
Mai autók gázbefecskendező rendszereit csak az tudja jól beállítani, aki érti a számítógépes hátterét. A gázszettekhez is vannak szoftverfrissítések, amit a szűrőcserék alkalmával kap meg az autó
Mai autók gázbefecskendező rendszereit csak az tudja jól beállítani, aki érti a számítógépes hátterét. A gázszettekhez is vannak szoftverfrissítések, amit a szűrőcserék alkalmával kap meg az autó
Fotó megosztása:
Futároknak sokkal rövidebb késleltetési idővel gázra áll át a rendszer, ha adottak a feltételei. Itt 35 másodperc lett ez az idő meleg motornál
Futároknak sokkal rövidebb késleltetési idővel gázra áll át a rendszer, ha adottak a feltételei. Itt 35 másodperc lett ez az idő meleg motornál
Fotó megosztása:
Épp egy frissített szoftver diffundál át az autóba a szervizcsatlakozón
Épp egy frissített szoftver diffundál át az autóba a szervizcsatlakozón
Fotó megosztása:
Porvédő kupak védi a szervizcsatlakozót. A G Astrában a váltó mögött található a fedél alatt
Porvédő kupak védi a szervizcsatlakozót. A G Astrában a váltó mögött található a fedél alatt
Fotó megosztása:
Háromféle hibaüzenetet küldött az autó, a keverék többszöri elszegényedése miatt gyulladt ki a hibajelzés a műszerfalon
Háromféle hibaüzenetet küldött az autó, a keverék többszöri elszegényedése miatt gyulladt ki a hibajelzés a műszerfalon
Fotó megosztása:
Ezt a 21,8 százalékos értéket kellett a próbaúton korrigálni, hogy nullához közeli legyen
Ezt a 21,8 százalékos értéket kellett a próbaúton korrigálni, hogy nullához közeli legyen
Fotó megosztása:
Nem mindenütt sikerül a beépítést követően tökéletesen beállítani a motorvezérlést. Ezért kell a szervizcsatlakozóra kötött számítógéppel próbaútra menni
Nem mindenütt sikerül a beépítést követően tökéletesen beállítani a motorvezérlést. Ezért kell a szervizcsatlakozóra kötött számítógéppel próbaútra menni
Fotó megosztása:
Furcsa érzés, hogy egy kattintásra átvált benzinre vagy leáll a laptopra kötött motor
Furcsa érzés, hogy egy kattintásra átvált benzinre vagy leáll a laptopra kötött motor
Fotó megosztása:
Itt kell jól beállítani a keverékképzési korrekciós tényezőt, amitől égett a sárga hibajelző
Itt kell jól beállítani a keverékképzési korrekciós tényezőt, amitől égett a sárga hibajelző
Fotó megosztása:
Győrben, Szegeden és Pesten tankolhatunk sűrített földgázt, a budaörsi Agip kúton még nem nyílt meg a CNG-kút. Hiába lenne még olcsóbb földgázzal járni, országos kúthálózat híján a többségnek marad az LPG
Győrben, Szegeden és Pesten tankolhatunk sűrített földgázt, a budaörsi Agip kúton még nem nyílt meg a CNG-kút. Hiába lenne még olcsóbb földgázzal járni, országos kúthálózat híján a többségnek marad az LPG
Fotó megosztása:
Talán meg lehetne nyújtani a 15 ezres olajcsere-periódust, mert a gáz tisztább üzemanyag a benzinnél, így kisebb vele az autó környezetszennyezése, ezért élvez adózásbeli előnyt a gázolajhoz és a benzinhez képest
Talán meg lehetne nyújtani a 15 ezres olajcsere-periódust, mert a gáz tisztább üzemanyag a benzinnél, így kisebb vele az autó környezetszennyezése, ezért élvez adózásbeli előnyt a gázolajhoz és a benzinhez képest
Fotó megosztása:
11-13 bar nyomáson, folyékony állapotban tankoljuk az LPG-t. A gáz nyomása a motortéri reduktorban, a fémszínű dobban csökken, innen lesz légnemű. A reduktor tövében, a csövek alatt a folyadék halmazállapotú gáz szűrője látszik
11-13 bar nyomáson, folyékony állapotban tankoljuk az LPG-t. A gáz nyomása a motortéri reduktorban, a fémszínű dobban csökken, innen lesz légnemű. A reduktor tövében, a csövek alatt a folyadék halmazállapotú gáz szűrője látszik
Fotó megosztása:
Változó az autógáz ára. Az M1-es sztrádán a mosonmagyaróvári, méregdrága MOL-kútnál 308,9 forintért adják literjét, ezen az észak-budai töltőállomáson 255-ért
Változó az autógáz ára. Az M1-es sztrádán a mosonmagyaróvári, méregdrága MOL-kútnál 308,9 forintért adják literjét, ezen az észak-budai töltőállomáson 255-ért
Fotó megosztása:
Azonos méretben valamivel többe kerül a pótkeréktartály, mint a több helyet felemésztő hengeres. Mindkettő maximum 10+5 évig használható
Azonos méretben valamivel többe kerül a pótkeréktartály, mint a több helyet felemésztő hengeres. Mindkettő maximum 10+5 évig használható
Fotó megosztása:
Fent látható négyből két injektor. Ezek külön cserélhetők, darabonként 10-20 ezer forintért
Fent látható négyből két injektor. Ezek külön cserélhetők, darabonként 10-20 ezer forintért
Fotó megosztása: