Az autókba beépített gáztartályokat jelenleg három évente kell ellenőriztetni, a jövőben ez az időszak várhatóan négy évre módosul – a nemzetgazdasági miniszter erről szóló rendeletének tervezete a kormány honlapján jelent meg.

Üzemanyagköltségben a dízelek szintjét ígérik az LPG-üzemű használt autók. De mik a buktatói a gázüzemű autóknak használtan?
Azonos méretben valamivel többe kerül a pótkeréktartály, mint a több helyet felemésztő hengeres. Mindkettő maximum 10+5 évig használható

Azonos méretben valamivel többe kerül a pótkeréktartály, mint a több helyet felemésztő hengeres. Mindkettő maximum 10+5 évig használható


Az autógáztartályok élettartamát a gyártó határozza meg, jelenleg a cseppfolyós gázoknál legfeljebb 15 év, míg sűrített földgáznál és az egyéb gázoknál 20 év. Az új javaslat egységesen 20 évet állapít meg.

A tervezet minden gázfajtánál 10 évig engedi meg a használati idő hosszabbítását. A gyártástól számított 10. év lejárta előtt minden tartálynál szerkezeti és szilárdsági ellenőrzést kell végezni. Amennyiben megfelel a tartály a követelményeknek, úgy még 10 évig használható. A négyévenkénti ellenőrzés szemrevételezéssel történik és így kell elvégezni a baleset utáni ellenőrzést is.  

A hatósági ellenőr acélbélyegzővel tanúsítja a vizsgálatot és a tartályon jelzi a használhatóság idejét is. Ebben az esetben a hatósági feladatokat elsőfokon az illetékes fővárosi és megyei kormányhivatal mérésügyi és műszaki biztonsági hatósága, másodfokon pedig – országos illetékességgel – a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal látja el.

(Forrás: MTI)