A Hungaroringen található tanpályán rendezte a Használtautó.hu és a Nonstopgumi.hu a harmadik magyar téligumi-tesztet, amelynek célja, hogy az autósok hazai környezetben mért eredmények alapján tudják összehasonlítani az abroncsokat. Tizenöt szettet vizsgáltak, köztük két négyévszakos és egy nyári garnitúra is szerepelt a teljes körű összehasonlíthatóság érdekében. A méret 195/65 R15 volt.
Egyre kevesebb téli gumiabroncs bőg le az idei tesztek tanúsága szerint, de az olcsó kínai gumik még így is bőven utolsók
Egyre kevesebb téli gumiabroncs bőg le az idei tesztek tanúsága szerint, de az olcsó kínai gumik még így is bőven utolsók
Fotó megosztása:
Egyre szorosabb a mezőny, a középkategóriában is akadnak igazán jó gumik
Egyre szorosabb a mezőny, a középkategóriában is akadnak igazán jó gumik
Fotó megosztása:
Lehet, hogy egy autómárka régiós hálózata jobb veszi kapja a téli gumit, mint a neten kutakodó magánautós. Érdemes rákérdezni a márkaszervizekben, előfordulnak jó akciók
Lehet, hogy egy autómárka régiós hálózata jobb veszi kapja a téli gumit, mint a neten kutakodó magánautós. Érdemes rákérdezni a márkaszervizekben, előfordulnak jó akciók
Fotó megosztása:
Ezek a gumik az Opel hálózatában érhetőek el
Ezek a gumik az Opel hálózatában érhetőek el
Fotó megosztása:
Hatalmas ráfordítással végzi gumitesztjeit az ADAC. Összesen hét garnitúra abroncsot vásárolnak, három külön helyről. A teszt után, az eredmény publikálása előtt ellenőrzik újabb gumikkal, hogy nincs-e 3-5 százaléknál nagyobb eltérés a korábbi mérések eredményeihez képest. Ha egy gumi teljesítménye nem konstans, kiveszik az értékelésből
Hatalmas ráfordítással végzi gumitesztjeit az ADAC. Összesen hét garnitúra abroncsot vásárolnak, három külön helyről. A teszt után, az eredmény publikálása előtt ellenőrzik újabb gumikkal, hogy nincs-e 3-5 százaléknál nagyobb eltérés a korábbi mérések eredményeihez képest. Ha egy gumi teljesítménye nem konstans, kiveszik az értékelésből
Fotó megosztása:
Magyarországi útviszonyokhoz főleg a nedves úton kapott értékelésből érdemes kiindulni, ritka az összefüggő hótakaró
Magyarországi útviszonyokhoz főleg a nedves úton kapott értékelésből érdemes kiindulni, ritka az összefüggő hótakaró
Fotó megosztása:
Többnyire a legdrágább abroncsok a legjobbak is. De ötéves használatra vetítve az árkülönbség havonta csak pár száz Ft a tesztgyőztes és a közepes gumik között
Többnyire a legdrágább abroncsok a legjobbak is. De ötéves használatra vetítve az árkülönbség havonta csak pár száz Ft a tesztgyőztes és a közepes gumik között
Fotó megosztása:
Fent a három intézmény által tesztelt abroncsok láthatók, alatta a két független tesztben résztvevők, legalul az egyetlen autós lap vagy autóklub által vizsgált gumik eredményei következnek
Fent a három intézmény által tesztelt abroncsok láthatók, alatta a két független tesztben résztvevők, legalul az egyetlen autós lap vagy autóklub által vizsgált gumik eredményei következnek
Fotó megosztása:
A Motor-Talk fórumoldal munkatársai idén is grafikusan ábrázolták a tesztek eredményeit
A Motor-Talk fórumoldal munkatársai idén is grafikusan ábrázolták a tesztek eredményeit
Fotó megosztása:
Többnyire a legdrágább abroncsok a legjobbak is. De ötéves használatra vetítve az árkülönbség havonta csak pár száz Ft a tesztgyőztes és a közepes gumik között
A tesztek – amelyeket 1-4 Celsius-fok közötti hőmérsékleti értékek között végeztek – a száraz, vizes és jeges (vizes műgyantával modellezett) úton való megállást vizsgálták különböző sebességek mellett. Emellett vizsgálták a csúszós úton mutatott kapaszkodóképességet, a gördülési ellenállást mutató kigurulást, sőt a zajszintet is.
Míg a téli és a négyévszakos gumik jeges úton, 40 km/h-s sebességről fékezve 22-29 métert tettek meg a megállásig, a nyári gumival felszerelt tesztautónak ugyanehhez 45 méterre volt szüksége. A vizsgálatban részt vevő abroncsok az egyes szempontoknak különböző mértékben tettek eleget. Míg száraz és nedves úton a Pirelli SnowControl 3, jégen a Goodyear új UG9-es modellje végzett az élen.
A magyar átlagos téli útviszonyoknak megfelelően a nedves aszfalton és jeges úton mért fékutakat 30-30 százalékos, a száraz úton mért fékutakat és a jégen való kapaszkodást 15-15 százalékos, míg a zajszintet és a gördülési ellenállást 5-5 százalékos súlyozással értékelve született meg a végeredmény.
Bár az egyes abroncsok a különböző szempontoknak nagyon eltérő módon tettek eleget, az összesítésben ezek a különbségek a jó minőségű termékeknél nagyjából ellensúlyozták egymást. Így összességében idén olyan közeli eredményeket sikerült mérni, hogy az első tíz helyen lévő, egységesen megfelelő abroncsok közül teljesítményével egyedül a Goodyear és a Yokohama tudott érzékelhetően kiemelkedni.