Eredetileg jövőre jött volna, ám a jelek szerint csúszik a bevezetése: a legfrissebb információk szerint még másfél év van hátra a Honda üzemanyagcellás járművének piaci premierjéig. Hogy a csalódást enyhítse, a Honda újabb előtanulmányt mutatott be, ezúttal Japánban. Az autó optikailag szinte megkülönböztethetetlen attól a koncepcióautótól, amellyel tavaly ilyenkor találkozhattunk először.
A Honda folyamatosan csökkenti az üzemanyagcella méretét, miközben növeli annak teljesítményét; a végső cél, hogy a sorozatgyártású modellben a teljes FCV modul elférjen a motortérben, így praktikus és tágas utasteret kínálhassanak a vásárlóknak. Jelenleg az első generációs hidrogénautó, az FCX Clarity cellájánál harmadával kisebb, 60 százalékkal jobb energiasűrűségű a hidrogénből és légköri oxigénből elektromos áramot fejlesztő egység. A hatótávolság 480 kilométer, a teljesítmény meghaladja a 135 lóerőt; az üres tartály 3-5 perc alatt tölthető fel a 70 Mpa nyomáson üzemelő gyorstöltő kutaknál.
Miközben a Honda tanulmányát csiszolgatja, a Toyota nem késlekedik, és órákon belül leleplezi saját üzemanyagcellás modelljének, a Mirainak (‘jövő’) a szériaérett kiadását. A részletekről ugyanitt olvashatsz majd.