Az eddigi nagyobb S-osztályhoz képest húsz centiméterrel megnövelt tengelytávjával és magasabb tetővonalával, no meg alapáron kínált hátsó fekvőfoteljeivel és messze felemelhető, illetve előre tolható utasülésével („sofőrös” csomag) brutális helyet kínál a hátsó üléssoron a Mercedes-Maybach S-osztály.
A kényeztetést hátul is teljes értékű, négyzónás klímaberendezés, valamint (a most bemutatott S600 csúcsmodellen alapkivitelű) levegő-ionizációs, illetve exkluzív illatanyagú parfümszórós szolgáltatás teszi teljessé.
Nem véletlen, hogy ezekkel a paraméterekkel kezdünk, hiszen a Maybach, amely az AMG-hez hasonlóan a Mercedes név utótagjaként szerepel majd a típusjelzésben, erről szól: a hátul utazók maximális kényeztetéséről.
Ennek fontos része az ezen a téren kiemelkedően teljesítő S-osztály Coupénál is hatékonyabb zajszigetelés – a gyár szerint egyenesen ez a világ legcsendesebb luxuslimuzinja, amihez nyilván a Lexus LS-nek is lesz egy-két szava. Ehhez különleges szigeteléseket, illesztési rés nélkül beépített fényszórókat és tucatnyi egyéb trükköt alkalmaztak; az autó aerodinamikai együtthatója 0,26.
Az eddig látott képeken egyértelmű volt a Maybach és az S-osztály azonossága, csakhogy az extrém tengelytáv-nyújtás mellett ehhez vadonatúj oldalfalat kellett konsdtruálni: a hátsó oldalajtó például meglepő módon 66 mm-rel rövidebb, mint a nyújtott tengelytávú alap-S-osztályban, és mivel így egyáltalán nem ér bele a C-oszlopba, nem kellett háromszög-ablakot beépíteni. Az ülések így teljes egészében az ajtónyílás mögé kerültek, a külvilág számára tehát láthatatlan az, aki a Maybachban utazik.
A belső kidolgozás mintaszerű, a kézzel készített, nemesfém alkatrészeket tartalmazó IWC analóg órától az ajtók kézzel varrott bőrborításán át az üvegszál-optikás belső hangulatvilágításig. A 24 hangszórós, 24 csatornás erősítővel szerelt Burmester hifi hátsó magashangszórói helyükről kiemelkedve mozdulnak közelebb az utasokhoz, és hogy ne kelljen kiabálni a sofőrrel (nem mintha egy ultra csendes autóban erre szükség lehetne, kétirányú kommunikációs rendszer erősíti fel az elöl és hátul kimondott szavakat.
Amit csak lehet, a legfinomabb fa borítja, az ülések háttámlájának szegélyétől a légbeömlő nyílások keretéig; a tetőkárpit finom bőrből is kérhető, hamarosan pedig hajszálvékony zongoralakk-betétekkel díszített fapanelek is megjelennek a kínálatban, a Rolls-Royce stílusában.
Természetesen a Maybachhoz sem jár minden alapáron, így fizetni kell a kézzel készített, ezüstözött pezsgőspoharakért, a palackokat hűteni vagy fűteni képes pohártartókért, vagy az alapáras panorámatető gombnyomásra elsötétedő üvegéért.
Korábban úgy tudtuk, csak V12-es kivitelben készül a Maybach. Kiderült, ez nem így van: az 530 lóerős, 830 Nm nyomatékú S600 mellett a V8-assal szerelt, mezei S500 is rendelkezésre áll, 455 lóerővel és 700 Nm nyomatékkal. Utóbbi az új, kilencfokozatú automata sebességváltót kapta meg, míg a V12-nél maradt a hetes automata.
Az utasok biztonságáról a szokásos aktív és passzív rendszereken kívül a hátsó ülőlap peremébe beépített légzsák (amely elfektetett ülésnél aktiválódva megakadályozza, hogy az utas előre csússzon a biztonsági öv alatt), a biztonsági övbe épített légzsák, valamint a hátsó öveket előzékenyen előre csúsztató, majd visszahúzódva azokat optimálisan megfeszítő rendszer gondoskodik.
Az árakról egyelőre nem nyilatkozott a Mercedes.