Nehéz olyan autós céget találni, amelynek képviselője 4-5 hónappal a piaci bevezetést megelőzően az árakra vonatkozó kérdést nem azzal hárítja el, hogy „az új termék versenyképes áron kerül forgalomba”. Ugyanezt hallottuk nemrég a Magyar Suzuki illetékesétől az új Vitara kapcsán is.
Ha rövidebb, olcsóbb is?
Ám ezúttal tényleg lehet alapja a sablonválasznak, mert információink szerint a Vitara nem lesz drágább az SX4 S-Crossnál. Az autó ára még nem dőlt el, de úgy tudjuk, hogy a két autó közötti méretkülönbség okán a Suzuki a klasszikus kompakt autóként pozícionált S-Cross ára alá lőheti be az új látványterepjárót, amelynek sorozatgyártása januárban kezdődik Esztergomban.
A következő Vitara ugyanis 12,5 centiméterrel rövidebb az S-Crossnál, egészen pontosan 4175 milliméter hosszú. Bár a tenyérnyi különbség ebben a méretkategóriában nem oszt nem szoroz, az új típus valóban sorolható a Juke-2008-Mokka-Captur-C4 Cactus vonulathoz is. 375 literes csomagtartója szintén ezt a mezőnyt idézi.A motorkínálat nem bonyolítja a helyzetet, mert ugyanaz az 1,6 literes benzines szívómotor és a FIAT-tól átvett 1,6-os dízel hajtja a testvérmodelleket.
Teljesítményük egyformán 120 lóerő, de a benzines maximális nyomatéka 156 Nm 4400-as fordulatszámon, a dízelé 320 Nm, már 1750-en.
Idén a Suzuki eladásai a piaci átlagnál kétszer erősebben, 12,1 százalékkal növekedtek. Ám a Splash gyártása augusztusban leállt, és nem biztos, hogy a kieső mennyiséget jövő év közepétől pótolni tudja a Thaiföldről importált Celerio.
Párizsig kellett menni érte, de mi már ültünk az új magyar Suzukiban, olvasd el az élményeinket!