Ha vadonatúj Ferrarit vásárolsz, aligha vannak filléres gondjaid, sokakat mégis felbőszíthet az a helyzet, amelybe a márka legújabb modellje kapcsán kényszeríti bele a reménybeli vásárlókat.
A hírek szerint ugyanis hiába fizettek be komoly, közel nyolcmillió forintnak megfelelő előlegeket (az autópiacon bevett szokás szerint az autó teljes vételárának 10 százalékát) a megrendelők, bukhatják a vásárlást, ha akadnak, akik náluk többet hajlandóak otthagyni a maranellói cégnél.
A tavaly augusztusban bemutatott 458 Speciale iránt ugyanis hatalmas az érdeklődés; jóval nagyobb, mint amit a gyár képes kielégíteni. Erre számítani lehetett, a Ferrari azonban úgy döntött, szelektál: egy brit pénzügyi szaklap szerint több érdeklődővel is felvette a kapcsolatot a cég, és arra biztatják őket, rendeljenek nagy értékű extrákat az autóba, mert különben rájuk licitálhatnak más, éhesebb vevők.
Nem véletlenül ilyen keresett a 458 Speciale: miután a California modell fedélzetén már bemutatkozott a márka új turbómotorja, a technológia várhatóan éveken belül elterjed a teljes modellkínálatban – egyes hírek szerint a 458 már közelgő modellfrissítése során megkaphatja az új motort -, így a 458 Speciale az utolsó nagy teljesítményű szívómotoros Ferrarik egyikeként különösen nagy értéket képviselhet a gyűjtők körében.
A tizenöt hónapja leleplezett 458 Speciale 4,5 literes motorja a mezei alapmodell 570 lóereje helyett 605 LE-re képes; a mindössze 1290 kg tömegű autó 3,0 másodperc alatt gyorsul százra, 200 km/óráig 9,1 másodpercig tart a sprint. Ebben szerep jut a módosított aerodinamikai jellemzőknek, a kontrollált farolást engedélyező elektronikának és az egyedi fejlesztésű abroncsoknak is.
A Ferrari időközben bemutatta a 458 Speciale nyitott tetős kiadását is; a korlátozott példányszámban gyártandó Aperta várhatóan még nagyobb őrületet vált majd ki a piacon.