Szokatlan fordulattal pontosan ugyanakkora a CLA Shooting Brake, mint a négyajtós kupé alapverzió: hossza 4630 mm, szélessége 1777, csupán a magasság nőtt meg 3 mm-rel (1435 mm-re). Ez utóbbit a tetővonal eltérő ívelése adja ki, ami pedig a kombi legfontosabb praktikus előnyét testesíti meg, hiszen a máshogy domborodó tető alatt nagyobb (egészen pontosan 40 mm-rel nagyobb) férőhely jut a hátsó utasok fejének.
A csomagtartó is nőtt, 470-ről 495 literre – ugyanúgy lesz tehát erőssége a szállítás a kombinak, mint a lapos fenekű CLA-nak, de az utastérrel közös, magasabb légtér, no meg a meredekebbre állítható hátsó üléstámlák (plusz 100 litert nyerhetünk velük) jobb kihasználhatóságot ígérnek. Ezt fokozza a motoros hátfal-mozgatás, az összecsukható tárolórekeszből, rögzítőhálóból és 12 voltos aljzatból álló rakodócsomag, és a csúszásgátló betétekkel ellátott alumínium koptatósávok – az ebben a mondatban felsorolt összes tétel feláras opció.
Noha a kupé-limuzin világrekord értékét nem éri el, kombinként több mint kedvezőnek mondható a 0,24-es Cw-érték. Ennek köszönhetően jobb hatásfokon üzemelhetnek a modellhez választható motorok:
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake motorválaszték:
Típus | 200 CDI | 220 CDI | 180 | 200 | 250 (4Matic) | 45 AMG |
Lökettérfogat (cm3) | 2143 | 2143 | 1595 | 1595 | 1991 | 1991 |
Teljesítmény (LE) | 136 | 177 | 122 | 156 | 211 | 360 |
Forgatónyomaték (Nm) | 300 | 350 | 200 | 250 | 350 | 450 |
Átlagos üzemanyag-fogyasztás (l/100lkm) | 3,9 | 4,0 | 5,3 | 5,3 | 5,5 (6,8) | 6,9 |
CO2-kibocsátás (g/km) | 101 | 105 | 124 | 124 | 132 (156) | 161 |
Gyorsulás 0-100 km/óra, mp | 9,9 | 8,3 | 9,4 | 8,8 | 6,9 (6,8) | 4,7 |
Végsebesség, km/óra | 215 | 228 | 210 | 225 | 240 | 250 |
Az alapkivitelben ütközésmegelőző és elbóbiskolásra ügyelő rendszerekkel felszerelt CLA Shooting Brake forgalmazása januárban veszi kezdetét. Az összkerékhajtású 45 AMG modell (képeinken) márciustól vásárolható meg.