Az Európai Unió tagállamainak, köztük Magyarországnak két évük van arra, hogy felállítsák szakpolitikai keretüket az alternatív üzemanyagok infrastruktúrájának kiépítéséről szóló új EU-s irányelv szerint. Ennek megfelelően 2016. november 18-ig hatályba kell léptetniük az Európai Unió által meghatározott célokat szem előtt tartó törvényi, rendeleti és közigazgatási rendelkezéseket.
 

Júniusban kezdődik a Nissan elektromos furgonjának értékesítése. A genfi autószalonon bemutatott jármű többféle változatban lesz kapható
Kötelező beindítani a villanyautó-forradalmat 17


Az Európai Unió célkitűzése szerint 2020-ra a megújuló energiaforrásokból előállított energia részarányának 10 százalékot kell elérnie a közlekedési ágazatban. Ezt a célt szolgálja a 2014. november 17-én hatályba lépett uniós irányelv, amely minden egyes tagállama számára meghatározza az alternatív üzemanyagok infrastruktúrájának kiépítését.

Az egyes országok az Európai Uniónak megküldött nemzeti szakpolitikai kereteik révén biztosítják, hogy 2020. december 31-ig elérik az általuk becsült és vállalt töltőállomások kiépítését. Az irányelv szerint tíz autónként legalább egy töltőállomást célszerű alapul venni, az autók típusának, a töltési technológiának és a rendelkezésre álló magán-töltőállomások függvényében is.
 
Az irányelvnek köszönhetően meghatározhatók az első és legfontosabb lépések. A hosszú távú célok elérése érdekében értékelni kell az elektromosautó-piac jelenlegi helyzetét, meg kell határozni az elérhető lehetőségeket és az elérni kívánt célokat, illetve szükséges egy olyan jogi környezet megteremtése is, amely a töltőállomások problémamentes kiépítését segíti elő.

A Magyar Elektromobilitás Szövetség által javasolt ösztönzők megvalósulása esetén 2020-ra reálisan 30 ezer elektromos gépjárművet és hétezer publikus töltőpont kiépítését tartják reálisnak.