Amikor a jelenleg is futó Porsche Panamera bemutatkozott, az akkori vezető Wendelin Wiedeking igényének megfelelően alakították ki az autó hátsó részét. Vagyis a 1,9 méter magas menedzser is elfért hátul, kellően tágas volt a kocsi fej- és lábrészen egyaránt.

A legfrissebb pletykák szerint – a néhány éve kirúgott vezető hiányában – ezt az igényt kissé visszafogja a Porsche a Panamera következő generációjánál. A 2016-ban érkező modell várhatóan hasonlít majd a mostani változathoz, de a hátulja átalakul, alacsonyabban futó tetővonallal és rövidebb tengelytávolsággal teszik a jelenleginél dinamikusabbá. A lényeg az izgalmas formán lesz.

A 918 Spydertől kölcsönöz számos formai elemet a második generációs Panamera, amely két év múlva érkezik a szalonokba.
Új formával támad a Porsche Panamera 15 Nem kell azonban aggódniuk a nagy lábtérre vágyóknak sem, hiszen a tervekben háromféle karosszériaváltozat szerepel. A normál kivitel mellett készül nyújtott változat és terveznek kombit is a több praktikumra vágyóknak.

A 2016-os Panamera új padlólemezre épül majd, amelyet a Volkswagen-konszern égisze alatt a Bentley-vel, illetve az Audi nagy autóval oszt majd meg. A padlólemez ennek megfelelően olcsóbban készül majd, illetve a jövőben már alkalmas lesz arra is, hogy a dízelmotorokat összkerékhajtással párosítsák, ami a jelenlegi változatban nem elérhető. Továbbra is hátsókerék-hajtást kapnak ugyanakkor a Panamera egyszerűbb változatai.

Új formával támad a Porsche Panamera 16 A jövőben is széles modellkínálatot tervez a Porsche, amelyben a szívómotorok mellett turbós és hibrid változatok is szerepelnek. Ezentúl is csak automata sebességváltóval készül majd a Panamera, a legtöbb modellhez hétfokozatú duplakuplungos szerkezet kapcsolódik, a hibridekhez viszont a jelenlegi nyolc helyett kilencsebességes váltót társítanak majd. Ez a ZF Jeepben már bemutatkozott váltójának hosszmotorhoz módosított változata lehet.  

Hibridből kétfélét is terveznek, a V6-os benzinessel kombinált változat 440 LE-s lehet, a V6-os dízellel együtt dolgozó villanymotor esetén 370 LE lehet az összteljesítmény. Több új benzines V6-os és V8-as motort mutat majd be a gyár, pletykálnak 2,9 literes V6-os szívó (420 LE), 3,6-os duplaturbós V6-os (500 LE) és 4,0 literes V8-as duplaturbós (600 LE) motorokról.