KERS mozgásienergia-visszanyerő rendszerrel és brutális aerodinamikai részletekkel szerelték fel a kizárólag tesztelésre szánt, az FXX szériák szokásához híven abba a cég prominens ügyfeleit is belevonó új modellt.
A hibrid KERS rendszert kifejezetten jelentős teljesítmény-fokozásra hangolták; a kormányon elhelyezett tárcsával négyféle üzemmód állítható be. A kvalifikáció limitált számú kör alatt hozza ki a maximumot a tárolóból, a Long Run módus hosszú távú versenyen optimalizálja a teljesítményt, a manuális rásegítés a vezető igénye szerint bevethető, pillanatnyi teljesítménynövelést takar, míg a gyorstöltés az akkumulátorok minél rövidebb időn belüli feltöltésére szolgál.
Ez persze csak az egyik része a teljesítmény fokozásának: a mérnökök új vezérműtengelyt építettek be, módosították a szelepvezérlést: a hidraulikus szeleptőkéket mechanikusra cserélték. A szívócsonkot módosították és polírozták, a kipufogóból kiszerelték a hangtompítókat.
Mindennek eredményeként a teljes rendszerteljesítmény 1050 lóerőre emelkedett, a maximális forgatónyomatéki értéke 900 Nm.
Az autó orrát 30 mm-rel mélyebben beépített, középen osztott légterelő uralja; a megoldás egyenesen az FIA hosszútávú világbajnokságának GT géposztályában harmadik éve diadalmaskodó Ferrari versenyautóról származik. A far kialakítása nem kevésbé kifinomult, magasabbra nyúlik, és a mozgatható szárny az eddiginél is magasabbra, 6 centiméterre képes kinyúlni. A két végén kialakított áramvonalidom a leszorítóerőt hivatott fokozni. Mindez azt jelenti, hogy az áramvonalas konfigurációban 50, az agresszívabb aerodinamikai beállítás mellett 30 százalékkal nőtt a leszorítóerő.
Emellett az elektronikus rendszereket is módosították: később avatkozik be az elektronikus differenciálzár, az F-Trac kipörgésgátló és a versenyhangolású SSC oldalirányú csúszást szabályozó rendszer