Amikor a Ferrari és a Pininfarina másfél évvel ezelőtt leleplezte a legendás olasz dizájner, Sergio Pininfarina emléke előtt tisztelgő prototípusát, eredetileg szó sem volt sorozatgyártásról: a cégek csupán emlékműnek szánták az együttműködésük hatvanadik évfordulójára elkészült tanulmányt, állítólag eszük ágában sem volt piacra bocsátani a járművet.
Hogy ez valóban így volt-e, most már soha nem derül ki, hiszen alig néhány nappal a premier után visszakoztak az alkotók: olyan hatalmas volt az érdeklődés iránta, hogy nyitva hagyták a kérdést: „legfeljebb öt-hat darab készülhet belőle, darabonként hárommillió euró körüli áron” – mondták akkor az illetékesek.
Nos, úgy tűnik, ezzel sem sikerült elrettenteni a potenciális vásárlókat, hiszen a napokban átadták a Ferrari 458 alapjaira épülő autót.
Az utcai alkalmasság miatt több ponton módosítani kellett az eredeti terveket, de így sem nevezhető hétköznapinak a dizájn.
A nagy művész eredeti alkotásainak hangulatát tükröző, szélsőséges arányokkal rendelkező autó orrát és farát egy matt fekete betét köti össze és választja ketté egyszerre. Elöl félig szabadon függő, lebegni látszó légterelőt helyeztek el, az utasok mögötti merevítő keret függőleges elemei egyben a tengelykapcsolót és a sebességváltó-olajat hűtő levegő bevezetésére is szolgálnak, a diffúzor valódi aerodinamikai szereppel bír.
Az utastér hangulatát fekete bőr kárpitozás és a háromrétegű piros fényezéssel harmonizáló öltések határozzák meg, a műszerfalat és az ajtókat szénszálas panelek borítják. A keréktárcsák egyedi dizájnt és arany felületkezelést kaptak.
Ezek persze olyan részletek, amelyek csak erre az egy példányra vonatkoznak, hiszen a másik öt autót teljes mértékben a vásárlók ízlése szerint rendezik be. Hogy az átadásra mikor kerül sor, egyelőre nem tudni, az viszont biztos, hogy mind a hat, tervezett példányt eladták előre – hogy pontosan mennyiért, azt nem árulta el a Ferrari.
A Ferrari Sergio az eredeti tanulmányhoz hasonlóan a 458 Spiderre épül, annak minden műszaki tartalmával együtt: 4,5 literes V8-as szívómotorja 605 lóerőt ad le, az autó 3,0 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.