A napokban számolt be a Vezess.hu a BMW azon célkitűzéséről, hogy a jövőben minden modellből építsen konnektoros hibrid kiadást. Most itt az egyik új generációs modell előtanulmánya, és a BMW 5 GT Power eDrive bizony feladja a leckét a konkurenciának.
A hajtáslánc a tavaly bemutatott X5 konnektoros hibrid technológiájának továbbfejlesztéséből született; annál minden paraméterében többet kínál.
Nem utolsó sorban a hatótávolság terén: a nagyobb, 20 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátorcsomag révén a GT5 akár 100 kilométert képes megtenni anélkül, hogy beindítaná belsőégésű motorját, míg az X5 alig 30 kilométerre volt hitelesítve.
Ez egyben azt is jelenti, hogy az új hibrid vélhetően még a tavalyi modell 3,8 literes átlagfogyasztásánál is kedvezőbb értéket mutathat fel – erre vonatkozóan ugyanúgy nem adott konkrét adatot a BMW, mint a menettulajdonságokra.
Ami a teljesítményt illeti, be kell érnünk egy becsléssel: a kétliteres turbómotor és az elektromos erőforrás összesített rendszerteljesítménye állítólag 670 lóerő körül van, ami szupersportkocsikhoz méltó érték, egy tágas, ötajtós, ötszemélyes prémium egyterűféleség köntösébe burkolva.
Az 5 GT Power eDrive egyelőre nem több technológiai tanulmánynál.