A brit Joel Jackson fejéből még öt évvel ezelőtt, 24 éves korában pattant ki az ötlet, hogy autót épít Afrikában. Akkor éppen Kenyában élt, és látta, hogy az importmodellek a legkevésbé sem fedik le a helyi felhasználók igényeit: túl sok rajtuk a felesleges kütyü, ami elromolhat, ráadásul nem elég robusztusak az úttalan utakhoz.
Az ötletből mostanra lett valóság, pontosabban december 11-re lesz az: a tervek szerint holnap indul be a gyártás, napi két autóval, a nairobi üzemben.
A Mobius II (a név arra enged következtetni, hogy volt egy korábbi, elvetett prototípus is) masszív laprugókon nyugszik, raktere egyben az utastér is, az oldalfalak mentén elhelyezett, felhajtható padokkal. A teherbírás 625 kg.
Elektromos ablakemelő persze nincs benne, nehéz is volna, hiszen oldalablakai sincsenek, a műszerfal egyetlen sík lemez. A biztonsági követelményekből nem adott alább Jackson: hátul is vannak biztonsági övek, az acél csőváz pedig elöl és hátul gyűrődőzónákat tartalmaz, legalábbis elméletben.
Az autó alapkivitelében, légkondicionáló és szervokormány nélkül 8500 eurónak megfelelő összegbe kerül, plusz adók.
„Mindenki azt mondja, Afrikában nem lehet minőségi termékeket gyártani. Szeretném bebizonyítani, hogy ez nem igaz, hogy minden adottságunk megvan hozzá, csupán le kell győznünk a beidegződéseket” – mondta Jackson, aki a helyi szokásokkal ellentétben rühelli a korrupciót, ami jelentősen megnehezítette az engedélyek megszerzését.
A Mobius II összkerékhajtású kivitelben is készül majd, bár kis tömegével, 20 centis szabad hasmagasságával, valamint elöl 41, hátul 38 fokos terepszögével alapkiépítésében is jól boldogul terepen. Az autó műszaki tartalmának nagyjából 45 százaléka helyi beszállítóktól származik, a fődarabokat importálják.