Közleményt adott ki a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, amelyben többek között az olvasható, hogy szombaton a minisztérium „tájékoztatást adott az útdíjrendszer januárban életbe lépő kedvező változásairól a szakmai érdekképviseletek számára, meghallgatta az autós és fuvarozói szervezetek észrevételeit”.
A megbeszélésen a tárca részéről elhangzott, hogy a megyei matricák bevezetése az autósok döntő többsége számára a korábbiaknál jelentősen olcsóbb sztrádahasználatot tesz lehetővé.
Mint írják, az évi 5 ezer forintért vásárolható megyei autópálya-matrica egy hónapra eső díja alig több mint 400 forint, munkanaponként 20 forint. Az utóbbi mondatot vélhetően senki nem vitatja, nem úgy a közlemény következő részét:
„A Budapest környéki agglomerációban élők számára az új matricatípus különösen előnyös, egy részüket rá is szoktathatja az autópálya-használatra, hiszen az eddiginél lényegesen olcsóbban vehetik igénybe a gyorsforgalmi utakat egész Pest megyében.”
Az agglomerációban élők eddig a főváros irányába ingyenesen használhatták a gyorsforgalmi utak bevezető szakaszait, a jövőben fizetniük kell érte. Mi ez, ha nem előnyös?
A fejlesztési tárca álláspontja szerint, ha az autósok elvégzik egyéni kalkulációikat, beláthatják, hogy a megyei matrica a korábbiaknál sokkal olcsóbb megoldást jelent számukra.
Számoljatok!
Nekünk is van 10 ötletünk, hogy miért is jó a fizetős M0 és a fizetős bevezetős autópálya-szakaszok. Kattints a képre!
Forrás: Nemzeti Fejlesztési Minisztérium