A kormány a jövő szerdai kormányülésen egyeztet majd az útdíjrendszer átalakításáról, többek között arról, hogy a Megyeri hidat hogyan kezelik majd. Az ügyben Tarlós István főpolgármester hétfőre összehívta a kerületi polgármestereket. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közölte: az útdíjrendszerrel kapcsolatos döntés előkészítése során egyeztettek az érintett szakmai szervezetek képviselőivel. A tárca egyeztetései szombaton is folytatódnak.

Már a fizetős M0 is az EU hibája? 1
Már a fizetős M0 is az EU hibája? 19


Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség fejlesztéspolitikai kommunikációért felelős helyettes államtitkára pénteken az MTI-nek azt mondta: az Európai Unió (EU) által finanszírozott útfejlesztési projekteknek minden esetben meg kell felelniük a rentabilitás kritériumának. A korábbi közlésekben még arról volt szó, hogy az M5 és M1 közötti szakasz azért nem lehet fizetős, mert a beruházás EU-s pénzből valósult meg. Csepreghy Nándor szerint nem elhanyagolható az a szempont sem, hogy a megyei útdíj bevezetésével olcsóbb lesz az autópálya-használat helyben, míg az átmenő tranzitforgalom többet fog fizetni.

A Magyar Autóklub az NFM-mel folytatott pénteki tárgyalásokon azt kifogásolta, hogy a minisztérium közlésével ellentétben a döntés előtt nem egyeztettek az érdekvédelmi szervezettel, illetve azt, hogy nem mutattak be hatástanulmányt. Kovács Kázmér ügyvéd, az autóklub jogi és érdekvédelmi bizottságának elnöke az MTI-nek azt mondta: a tárgyalások szombaton folytatódnak a minisztériummal.