„Lesz-e utódja a 918 Spydernek? Igen, viszont nem azonnal, de az is biztos, hogy nem kell 20 évet várni rá” – Nyilatkozta Wolfgang Hatz, a Porsche kutatás-fejlesztési főnöke, mikor a napokban bejelentették, hogy a szuperhibrid összes darabja gazdára talált.
A durván 220 millió forintba kerülő csodaautóból összesen 918 darabot készített a stuttgarti gyártó, amelyből hazánkba is jutott, néhány hete hatalmas hírverést keltett egy magyar rendszámos példány. A legtöbb az Egyesült Államokba került, ott 297 Spyder talált gazdára, míg például Németországban és Kínában százat-százat értékesítettek.
A Porsche 918 teljes gázon 887 lóerőt présel ki két villanymotorjából és V8-as szívómotorjából, a rendszernyomaték az aktuális sebességfokozattól függően 917-1280 Nm. A mindössze 1,17 méter magas sportkocsi 2,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, kétszázon 7,7 mp alatt van fenn, végsebessége 345 km/óra.
Hajtáslánca öt különböző üzemben működtethető, a hétköznapitól a sportoson át az időmérőig – utóbbinál az utolsó elektront is kipréseli az akkumulátorokból a vezérlés, nehogy akár egy századmásodpercet is veszítsen az autó. Ezt az üzemmódot alighanem a Nürburgringre optimalizálták a fejlesztők.
Tisztán elektromos üzemben is képes egyébként közlekedni a 918; ilyenkor legfeljebb 150 km/órával – vagy ha visszafogjuk magunkat, akár 31 kilométeren át – képes haladni. Fordulékonyságát hátsókerék-kormányzás javítja, az átlagos üzemanyag-fogyasztás 3,0-3,3 liter száz kilométeren.
Egyedüli magyar újságíróként Szörényi András kollégánknak sikerült beülnie a pokoli Spyderbe, élményeit IDE kattintva olvashatod.