Value Up (‘érték fel’, esetleg ‘felértékelés’) néven mutatta be új tanulmányautóját a Renault, azaz épp hogy nem mutatta be: annak ellenére, hogy állítólag a gyár (illetve a Renault-Nissan Szövetség) leendő kisautóinak alapjául szolgálhat az apróság, a Renault nem közölt róla fényképet, és a részletek is eléggé hézagosak.
Annyit lehet tudni, hogy méretét tekintve a Twingo és a Clio közé esik az autó, hátsó oldalajtajai hátrafelé nyílnak, utasterében természetes anyagokkal találkozhatunk. A térérzetet mélyre nyúló oldalablakok javítják, a műszerfalon egyetlen nagyméretű érintőképernyő helyettesít minden kezelőszervet, illetve kijelzőt.
Az autó állítólag csupán 830 kilót nyom, így a háromhengeres, egyliteres benzinmotor könnyedén mozgatja. Konnektoros hibrid kivitelt is ígér a tanulmányból a Renault; ez elvileg mindössze 45 gramm CO2-ot bocsát ki kilométerenként.
Kisautót építene a Dacia? 1
Kisautót építene a Dacia? 7
Habár a Value UP nem a közvetlen sorozatgyártás szándékával született meg, a Renault az ötletes, megfizethető Citroën C4 Cactus ellenfelének szánja. Feltételezésünk szerint olcsó típusaival azonos csatornákon forgalmazhatná, nálunk Dacia, Nyugat-Európában, Dél-Kelet Ázsiában és Dél-Amerikában Renault néven.
Képeinken a 2005-ös Renault Zoe tanulmányautó látható.