A nyomtatópapírnál négyszer könnyebb (azaz négyzetméterenként 20 grammos) anyagból készült annak a Light Cocoon névre keresztelt autónak a külső borítása, amellyel a termékfejlesztéssel foglalkozó, időnként az autóiparban is szerencsét próbáló, német EDAG cég szeretne márciusban színre lépni.
A vízálló, erős vászonból készült külső héj legalább annyira különleges, mint az azt merevítő vázszerkezet: ezt ugyanis 3D-s nyomtatóval építenék fel, mégpedig organikus, optimalizált teherbírású konfigurációban.
A váz és a kültakaró gyártása egyaránt hulladékanyagoktól mentesen történhetne, így a Light Cocoon (azaz könnyű gubó) már születése pillanatában környezetbarát lenne, amit később a szerkezet ultra alacsony tömegének köszönhetően folytathatna.
A Light Cocoon nyilvánvalóan megmarad tanulmánynak, ám a technológia még visszatérhet egyes utastéri részelemek vagy kabriótetők optimalizálásánál.
Nem az EDAG Light Cocoon az első koncepcióautó, amely nem merev borítólemezeket alkalmazott; a BMW 2008-as GINA tanulmánya annak idején szintén vászonkarosszériával vezette fel a cég Flame Surfacing dizájn-irányzatát.

Szövetkarosszériás sportautó Németországból 1