Az autógyártók teljesen rákaptak a motorkerékpárokra. Az Audi már régóta boldog tulajdonosa a Ducatinak, az AMG hetekkel ezelőtt vásárolta meg az MV Agustát, a Lotus nevét adta egy fura utcai motorhoz – most pedig a világ leggyorsabb autójának megépítésén munkálkodó Koenigseggen volna a sor, hogy kétkerekűt építsen…
Nem, persze hogy nem. Az itt látható motort egy független orosz dizájner álmodta meg. A Burov Art néven futó alkotó bőségesen merített a Lotus imént említett alkotásából, ami nem szép dolog, viszont maga a motor annál inkább az.
Nem volt egyszerű dolga a tervezőnek, hiszen a viszonylag fiatal Koenigseggnek még nincsenek olyan ikonikus formai elemei, amelyekről azonosítani lehetne a márka típusait. Így a képeken látható motornak tulajdonképpen az égvilágon semmi köze nincs a svéd sportautó-manufaktúrához.
A világ első megaautójának gyártója nem épít kétkerekűeket. Ha mégis építene, az valami ilyesmi lenne. Reméljük.
Svéd-orosz álommasina 17
Míg a Koenigsegg különböző típusait nyolchengeres turbómotorok hajtják, a keskeny építésű motorkerékpárban (legalább nevet adhatott volna neki Burov úr) legfeljebb egy V2-est tudunk elképzelni, mondjuk a Ducati Panigale vízhűtéses, 1,3 literes, 172 lóerős blokkját – de a café racer stílushoz valami nyomatékos, nagy lökettérfogatú blokk is illene.