Az Ariel Atom annyira áll közel a tökéletes(en értelmetlen öröm)autóhoz, amennyire lehetséges: minimális tömeg, spártai felszerelés, egy erős motor és egy sebészi pontosságú futómű teszi a pilóta képességeitől függően életveszélyessé vagy euforisztikussá a vezetését.
Egy baj van az Atommal: ha nincs makulátlanul tisztára söpörve előtte az aszfalt, megropogtatja a gerincet, kirázza a fogtömésed a kőkemény futómű. De a brit manufaktúra rájött a megoldásra, és elkészítette a Nomadot, az Atom sáros lábú tesóját.
Nagyobb hasmagasság, ballonos abroncsok, megnövelt rugóutak és megerősített futómű jellemzi a körkörös bukókerettel szerelt, de a márka hagyományai szerint szélvédő és oldalablakok nélküli autót.
A megfelelő dinamizmusról a hírek szerint egy 200 lóerősre hangolt, 2,4 literes Honda-motor gondoskodik; a hátsó kerekekre hatfokozatú kézi sebességváltón és részlegesen önzáró differenciálművön keresztül jut el a nyomaték. A Nomad mindössze 700 kilós, a teljesítmény/tömeg arány a szupersportkocsikat idézi.
További részletekre januárban, az Ariel Nomad világpremierjén számítunk. A 12 millió forint köré saccolt vételárral együtt tudunk élni, a legfontosabb kérdés nem is ez, hanem hogy felrendszámozható-e a sárdagasztó fenevad?