Hasznos dolog a változó jelzésképű tábla: az év utolsó napján megtudhatták róluk az autósok, hogy 2015. január elsejétől ott is fizethetnek útdíjat, ahol eddig nem kellett. Például a gyorsforgalmi úthálózat M0 és Budapest határa közötti szakaszain.

Díjköteles vagy nem?

A felirat hasznos, ám a táblán csak vezetés közben feldolgozható mennyiségű információt lehet közölni a vezetőkkel. A megyei matricákkal kapcsolatban viszont sok a megoldatlan kérdés. Tapasztalataink szerint az autósok zöme nincs tisztában az új szabállyal, amely újabb kiadást jelent azoknak, akik a fővárosban vagy a budapesti agglomerációban élnek és igénybe vennék az M0 körgyűrű fizetőssé tett szakaszait illetve az elkerülőn belüli, eddig díjmentes szakaszokat. Ez potenciálisan mintegy hárommillió embert érinthet.

Fizethetünk Ferihegyre menet is

Készül a fizetős úthálózat kiterjesztésére az autópálya-kezelő. December 31-én figyelmeztető üzenetekkel találkozhattak az autósok az eddig ingyenes szakaszokon
Romlik a helyzet: megszűnt a négynapos matrica és ott is fizetni kell, ahol eddig nem

Romlik a helyzet: megszűnt a négynapos matrica és ott is fizetni kell, ahol eddig nem

Romlik a helyzet: megszűnt a négynapos matrica és ott is fizetni kell, ahol eddig nem


A matricavásárlással kapcsolatos bizonytalanságok miatt egyes autósoktól azt hallottuk, hogy február végéig nem is vesznek majd matricát, mert az elektronikus ellenőrzőrendszer várhatóan akkorra élesedik a fizetésbe bevont szakaszokon. Például a budaörsi nagyáruházakhoz vagy a ferihegyi reptérre vezető úton.

Jelenleg elég azt megállapítania központnak, hogy az adott rendszámú járműnek van-e érvényes autópálya-használati jogosultsága, ennél azonban lényegesen nagyobb falat a megyei matricák koordinálása. A büntetések kiküldése előtt itt végig kell futtatni, hogy hol ellenőrizték az autót és az adott területen jogszerűen használja-e a gyorsforgalmi utat. Van-e éves megyei, a négynapos helyett ránk vert tíznapos, esetleg havi vagy éves elektronikus vignettája?

Az Orbán-kormány rendelkezése szerintünk több okból is elhibázott, balesetbiztonsági és környezetvédelmi szempontból egyaránt hibásnak tartjuk. Véleményünket itt találják.