Részterhelésen működjön részleges üzemben a motor – az elképzelést és az abból létrehozott hengerlekapcsolásos technológiát az USA-ban régóta alkalmazzák előszeretettel, mostanában pedig a Volkswagen révén Európa is megismerkedhetett a megoldással.
A General Motors most bemutatott (bár részletesen még nem ismertetett) Dynamic Skip Fire, azaz dinamikus gyújtásátugrás elnevezésű technológiája ennek az elvnek a még kifinomultabb megvalósítását ígéri. 
Ahelyett, hogy fordulatszámtól és terheléstől függően fix számú és helyzetű hengert iktatna ki az üzemből, a rendszer digitális parancsok alapján, szoftveres vezérléssel valósítja meg a hengerek pillanatnyi igény szerinti lekapcsolását. 
A rendszer minden pillanatban meghatározza, hogy hány hengert és melyiket kell kivonni a forgalomból ahhoz, hogy az üzemi helyzetben elvárt forgatónyomaték a lehető legkisebb üzemanyag-fogyasztás mellett biztosítható legyen, ráadásul nem kívánatos rezgésektől se kelljen tartani.
A Tula Technologies nevű céggel együtt kidolgozott rendszer még fejlesztés alatt áll; az előzetes tesztek szerint akár 15 százalékkal csökkentheti a járművek átlagos üzemanyag-fogyasztását.