Miközben középkategóriás modelljénél a limuzin helyett az újonnan bevezetett RC kupéra testálta át az aktuális élsportolói szerepet, a Lexus a dúvad szedánok rajongóit sem hagyja kielégítetlenül: a most bemutatott GS F egy méretosztállyal feljebb osztja az észt és a pofonokat.
Önmérsékletet gyakorolt a Lexus, és sportos csúcsmodelljéből kihagyta a hibrid technológiát, noha ha valakinek, hát nekik elnéztük volna ezt a húzást. Teljesen mégsem szakított öko-karakterével a gyár: az ötliteres, nyolchengeres szívómotor részterhelésen a hibridekből ismerős Atkinson-ciklusban üzemel; az elnyújtott szelepösszenyitás jobb hatásfokot eredményez, némi teljesítményveszteség fejében – ezért amikor odalépünk a motornak, az visszavált Otto-ciklusba, és 7100/perc fordulatszámon 473 lóerőt küld az áthangolt, nyolcfokozatú automata sebességváltóra. 
Japán válasz a BMW M5-re 1
Japán válasz a BMW M5-re 9
A GS F-et a kategória legkönnyebb tagjának ígéri a Lexus; az 1830 kilós szedán nyomatékvektor-szabályozású differenciálműve háromféle üzemmódban képes szelektíven az aszfaltra juttatni az akár 527 Nm nyomatékot (4800-5600/perc). A normál állás mellett külön szoftver szolgál a potens szlalomozásra, illetve van egy nagy sebességű, pályaversenyzésre optimalizált beállítás is.
A Lexus megerősítette a karosszériát, és vadonatúj felfüggesztést akasztott alá. 
A további részletek a jövő héten várhatók.
Japán válasz a BMW M5-re 10