Újabb betűszót leszünk kénytelenek megtanulni: az i-ACC az előrelátás képességével egészítik ki a távolságtartó sebességszabályozó rendszerek funkcionalitását. A Honda által kifejlesztett rendszer felismeri, ha egy autó készül elénk vágni a forgalomban, és megfelelően alkalmazkodik a kialakuló helyzethez.
Az i-ACC rendszer kamera és radar segítségével méri fel a forgalomban részt vevő járművet pozícióját, nem csak közvetlenül előttünk, hanem a szomszédos sávokban, illetve az út szélén mozgó vagy álló járműveket is figyelve, majd azok egymáshoz viszonyított, változó helyzetét felmérve kiszámítja annak a valószínűségét, hogy valamelyik be fog sorolni a mi sávunkba, és így előre megkezdheti az elkerülő manővert.
A hagyományos távolságtartó radarok ilyen esetben hirtelen fékezéssel reagálnak, hiszen hirtelen lecsökken a hosszirányú követési távolság. Ezzel szemben az új i-ACC berendezés már akár öt másodperccel korábban felismeri a közelgő forgalmi helyzetet, és fokozatos lassításba foghat még azelőtt, hogy a vezető tudná, mi fog történni. A manőver enyhe fékezéssel  és a műszerfalon felvillanó tájékoztató jelzéssel indul. Ezt követően a rendszer fokozza a fékerőt, hogy fenntartsa a biztonságos követési távolságot.
Előre gondolkodik a Honda tempomatja 1
Előre gondolkodik a Honda tempomatja 7
Az i-ACC rendszert a Honda japán és európai K+F csapatai fejlesztették ki, kifejezetten az európai piacra, ahol az autóvezetők viselkedését modellező algoritmust is kidolgozták. A berendezés prototípusát először 2012-ben mutatták be a szakmának.
A rendszer a 2015-ös évjáratú, megújult CR-V modell csúcskivitelén debütál.