A Range Rover még 2012-ben mutatta be az Evoque Convertible tanulmányt, és bár a fogadtatás egyértelműen pozitív volt, a cég idáig rágódott a kérdésen – értelemszerűen nem műszaki, hanem eladhatóságai aggályaik voltak a típussal kapcsolatban.
Joggal, tegyük hozzá gyorsan, hiszen míg a vadászati és katonai célokra készülő, keményvonalas típusok körében elfogadott és gyakori a tetőtlenítés, a szabadidőjárművek piacán jelenleg senki nem kínál lenyitható tetejű modellt – nyilván nem véletlenül.
Az azóta eltelt három évben azonban változott a gazdasági környezet, így a Land Rover mégis vállalata a kockázatot, sőt, különösen az USA piacán jelentős keresletre számítanak. A sorozatgyártású modell már a nyár derekán bemutatkozhat, éppen elcsípve a kabriószezon végét.
Az elképzelések szerint a sorozatgyártású modell alapvetően azonos lesz az egykori tanulmánnyal (képeinken). A nehéz, ormótlan keménytető helyett marad a vászontető, amellyel megőrizhető az Evoque kupés sziluettje. A tető nyitott állapotában teljesen eltűnik majd egy takarófedél alatt, így ekkor is érvényesül a modell vonalvezetése.
A fejlesztés feltétele, hogy az Evoque vászontetővel is megőrizze elismerésre méltó terepalkalmasságát; ehhez kellően merev karosszériát kell kidolgozniuk a mérnököknek, ám kistömegű anyagok felhasználásával nem kell jelentős tömegnövekedéstől tartanunk.
A terepalkalmasságnak az is fontos feltétele, hogy az alaphelyzetben rejtett, szükség esetén kiugró borulásvédő kereteket ne aktiválja egy-egy kemény terepszakasz.
Ha kész a kabrió, azzal sem lesz még teljes az Evoque családja, a gyár ugyanis négy modellből álló kínálatban gondolkodik – a negyedik vélhetően nem egy új karosszériakivitel, hanem a korábban beharangozott, sportos modellváltozat lesz majd.
A kabrió egyébként már megkaphatja a ráncfelvarrásra megérett modell új motorjait, amelyek az XE szedánban debütáló, új Ingenium családból származnak majd.
Egy amerikai cég a Range Roverből gyárt félkabriót: a Newport Range Rover nem igazán adja ki a formát, viszont legalább van.