Leegyszerűsített felhasználás, megnövelt kapacitás: a Chevrolet Volt második generációja minden paraméterében túlmutat elődjén, ami voltaképpen alapvető elvárás minden modellváltás során.
Kezdjük a technológiailag legkevésbé releváns módosításokkal: a Voltra jellemző stíluselemek megtartása mellett az autó harmatfriss formavilágot kapott, amely ráadásul az eddigi négy helyett ötszemélyes utasteret rejt. Ezt nem részletezi a gyártó, és mivel továbbra is T-alakban helyezkednek el a padló alatt az akkumulátorok, arról lehet szó, hogy az akkuk hatásfokának javulásával számottevően kevesebb (288 helyett 192) cellából áll az új generációs csomag, amelyeket alacsonyabban helyezhettek el, így végül csak elfért az a plusz két lábfej az első ülések alatt.
Autószerűbb a GM új generációs villanyszedánja 1
4582 x 1809 x 1432 mm, 2694 mm tengelytáv, 301 literes csomagtartó. 1607 kg menetkész tömeg, 158 km/óra végsebesség.

4582 x 1809 x 1432 mm, 2694 mm tengelytáv, 301 literes csomagtartó. 1607 kg menetkész tömeg, 158 km/óra végsebesség.

Ennél nagyobb a jelentősége annak, hogy a módosítás révén mélyebbre került a tömegközéppont, illetve közel 10 kilogrammal csökkent az akkupakk tömege.
A Volt továbbra is két villanymotort alkalmaz, ám a kisebbik teljesítményű a korábbinál intenzívebben képes/hajlandó besegíteni a hajtásba, így 0-100 km/óra viszonylatban 7 százalékkal javult a modell gyorsítóképessége, a városban fontosabb 0-50 km/óra távon 19 százalékot hoz elődjén a Volt. A villanymotorok hatásfoka 12 százalékkal javult, a teljes hajtóegység tömege 45 kilogrammal kisebb, mint az elődmodellben. A Cadillac rövid életű elektromos kupéjában, az ELR-ben bevezetett technológia itt is tovább él: a kormánykerék mögött elhelyezett fülek meghúzásával fokozható a fékenergia-visszanyerés mértéke.
Jelzi az autó, ha nyitva maradt a töltőfedél

Jelzi az autó, ha nyitva maradt a töltőfedél

A töltés programozhatóságát is megváltoztatták, mostantól szabadabban beleszólhat a vevő, hogy mikor és milyen áramerősséggel kapja az áramot a Volt, az egész rendszert egy GPS-alapú helymeghatározó vezérli. A töltési folyamatról adott visszajelzések is finomodtak, mostantól egyértelműbben megállapítható, hogy melyik fázisban tart a rendszer. A töltőkábel hozzáférhetőségét is javították.
Ezek a módosítások elsősorban azok számára érdekesek, akik bosszankodtak első generációs Voltjuk hiányosságai miatt. Az viszont, hogy az eddigi 50 helyett 80 kilométerre nőtt a tisztán elektromos üzemben megtehető távolság, amit követően bekapcsol az új fejlesztésű, 1,5 literes, 101 lóerős fedélzeti generátor (amely vélhetően ez esetben is képes közvetlenül hajtani a kerekeket), és további közel 600 kilométernyi távolság megtételét teszi lehetővé.
A fő műszer nem változott, új a 8 colos multimédiás monitor

A fő műszer nem változott, új a 8 colos multimédiás monitor

Az új Volt nem csak villanyautóként, de autóként is előrébb tart, mint elődje: karosszéria-szerkezete nagyobb arányban tartalmaz nagy szakítószilárdságú acélt, az aktív biztonsági rendszerek között pedig alapáras tolatókamera, dupla első térdlégzsák, valamint opciós sávelhagyásra figyelmeztető, holttérfigyelő, ráfutásos ütközést megelőző és automata parkolásra képes rendszerek segítenek a vezetőnek. 
Autószerűbb a GM új generációs villanyszedánja 36