Észak-Amerikában, a Honda ottani prémium almárkájának, az Acurának a színeiben mutatkozott be az NSX régen várt új generációja. Kevés autót vár ilyen lélegzetvisszafojtva a közönség: az eredeti NSX korának egyik legcsodálatosabb autója volt, a zseniális Ayrton Senna szívszerelme, egyike azon kevés japán autóknak, amelyek a tömegpiacon kívül képesek voltak elismerést kivívni maguknak.
A kilencvenes évek persze rég elmúltak, így a második szériának egészen más elvárásoknak kell megfelelnie, miközben meg kell őriznie elődje szellemiségét, és olyan közvetlen, mégis felhasználóbarát sportautóvá válni, amelyben a vezetőnek nincs félnivalója a volán mögött.
Az egykori alumínium V6-os szívómotor helyébe most egy szintén hathengeres, de ikerturbós blokk lépett, amely mögé saját fejlesztésű, kilencfokozatú duplakuplungos sebességváltót akasztottak. A hajtáslánc szerves része a három villanymotorból álló hibrid komponens; az egészet különösen könnyű és merev, többféle anyagból készült vázszerkezetben helyezték el. A szénszálas padló alumíniumból és acélból készült térvázhoz csatlakozik, a gyártásnál az öntés és a kovácsolás előnyeit egyesítő, világelső folyamatot alkalmaztak.
a videó a hirdetés után indul
Hogy a hosszában beépített hajtáslánc elférjen, az ősi arányokat követő NSX 7,6 centiméterrel hosszabb, 2,5-lel szélesebb, mint a három éve megismert formatanulmány. Nem csak a méretek, a részletek is megváltoztak: újak a motortér és az első kerékív szellőzőnyílásai, módosultak az oldalsó légbevezetők, és más a hátsó szárny. Az eredeti modellhez képest 45 mm-rel hosszabb és magasabb, masszív 130-cal szélesebb az autó, a tengelytáv éppúgy megnőtt (2630 mm, +28 cm), mint a nyomtávok (elöl 145, hátul 55 mm-rel)
Az ergonomikus utastérben a csupaszon hagyott vázelem és a kézzel eldolgozott bőr kárpitozás érdekfeszítő kontrasztja fogad. A műszeregység egy adaptív TFT elem, mélyen ülő elhelyezése maximális kitekintést enged a vezetőnek.
A legfontosabb újdonság a sport hibrid rendszer, amelyet a középkonzolon található Power gomb megnyomásával izzíthatunk be.
A száraz karteres benzinmotor ereje áttétel nélkül beépített villanymotor támogatásával hajtja a hátsó kerekeket, a villanymotor a lassításban és a fékenergia visszanyerésében is segít.
Az első kerekek is hajtottak: az egy-egy villanymotor a dinamikus bal- és jobboldali nyomatékvariálás révén aktív menetdinamikai szabályozásra alkalmas, megtámogatva egy fékvezérelt rendszerrel.
A minél koncentráltabb tömeg érdekében (az NSX kategóriája legalacsonyabb tömegközéppontjával büszkélkedhet) mélyen, középen elhelyezett hajtáslánc köré alumínium első és hátsó felfüggesztést szerkesztettek, elöl hat-, hátul négydugattyús nyergek harapnak a karbon-kerámia tárcsákba
Összesen négyféle üzemmód (csendes – azaz elektromos -, sport, sport+ és verseny) közül választhat a pilóta, Ezek a hibrid hajtáslánc minden elemére, valamint a futóműre vannak hatással. Rajtautomatika is került az autóba.