Az 1965-ös Ford Mustang Shelby GT350 Competition nyomdokain építette meg újdonsült utcai versenyautóját a Ford. A márka valaha volt legerősebb V8-as szívómotorjával szerelt autó feszesebb rugókat, merevebb kanyarstabilizátorokat kapott, csökkentették a hasmagasságát, lecserélték a szilenteket, és áthangolták a MagneRide adaptív lengéscsillapítókat.
Bizonyítva, hogy nem csak a múlt dicsőségét hajkurássza, a sorozatgyártású modellek körében világújdonságnak számító, szénszálas keréktárcsákat szereltek az autóra, amelyekkel kerekenként 5,9 kilogrammal csökkenthető a rugózatlan tömeg, alufelnikhez mérhető szilárdság mellett. Az ultra könnyű kerekekre egyedi gumikeverékű Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsok kerültek.
A tömegcsökkentést véresen komolyan vette a Ford: kukában landolt a klímaberendezés, az audiorendszer, a hátsó  ülések, a csomagtartó padlója és kárpitozása. Leszerelték a tolatókamerát, és feleslegesnek ítélték meg a defektjavítót. Összesen mintegy 60 kilóval könnyebb a Shelby GT350R, mint a Shelby GT350 Track Pack modell.
Génmanipulált póni 1
Génmanipulált póni 21
Természetesen ha a kedves ügyfél számára fontosabb a komfort, mint a fogyókúra, opciósan rendelhet kétzónás klímát, 8 colos érintőképernyős navigációt, héthangszórós audiorendszert, a tükörházba illesztett irányjelzőket, és egy sor további tömegnövelő extrát.
Ezekkel a súlyelőny elvész, az aerodinamikai optimalizáció viszont megmarad. A motorháztetőbe vágott, felhajtóerőt csökkentő (és egyben hűtő) hatású nyílásoktól a fenéklemez burkolatáig, a diffúzortól a légörvényeket mérséklő kerékív-szellőzőkig minden a leszorítóerőről szól. Ebben szerephez jut a vadonatúj, szénszálas hátsó szárny, amelyet kifejezetten versenycélokra fejlesztettek.
A már említett, 5,2 literes V8-as erőforrás főtengelyét a szokásos 90 helyett 180 fokkal ékelték el, így nagy sebességnél javul a gázcsere. A motor teljesítménye meghaladja az 500 lóerőt. A hűtésről levegő-olaj olajhűtő gondoskodik, a hatfokozatú kézi sebességváltó szintén külön hűtőt kapott.
a videó a hirdetés után indul
Hátul részlegesen önzáró, szintén hűtött Torsen differenciálmű várja az akár 540 Nm-t meghaladó forgatónyomatékot.
Az említett formai részleteken túl piros féknyergek, versenysávozás és egyedi emblémák dobják fel a modell megjelenését. Az utastérben pirossal varrott ülések, alul egyenes, középállásában jelölt kormánykerék adja meg az alaphangot.
A Shelby GT350R korlátozott példányszámban készül.