Városi kalandorok: így nevezi új célcsoportjának tagjait a Hyundai. Olyan, fiatal városlakókra utal a kifejezés, akik aktív társadalmi szerepvállalással tüntetik ki magukat, akik tevékenyen dolgoznak azon, hogy lakókörnyezetük jobb hely, közösségük szellemileg és testileg is egészségesebb legyen.
Ennek a célcsoportnak a Hyundai szerint kevés az a használati érték, amit a szokásos kompakt SUV-k nyújtani tudnak, viszont a hardcore pick-up képességeire a legkevésbé sincs szükségük.
A Santa Cruz ezért nem remekel a vontatásban, szerény a hasznos terhelhetősége (bár pontos értékeket nem adott meg a gyártó), és terepen is csak annyit lehet vele kalandozni, amíg gazdái eljutnak a táborhelyig.
Cserébe az önhordó karosszériás autó kompakt, mozgékony és könnyű, annyi helyet foglal az úton, mint mondjuk egy ix35-ös szabadidőjármű. Nyújtott fülkéjének hátsó üléspadja hátrafelé nyíló hátsó ajtócsonkokon át közelíthető meg.
A platót lezárható, kemény roló borítja; alatta biztonságosan elférnek a szállítandók. Ha mégsem, a rolót felcsévélve szerephez juthatnak a plató oldalfalán, a kerékdobok peremén és a fülke tetején kialakított rögzítőpontok, ahová kipányvázható a rakomány. Ha pedig véletlenül mégis nagyméretű tárgyat kell szállítani, a hátfal platóbéléssel együtt kihúzható, átmenetileg megnövelve a kapacitást.
A Santa Cruz egy kétliteres dízelmotort kapott; a 190 lóerős négyhengeres 407 Nm nyomatéka összkerékhajtáson át jut el az aszfaltra. Az átlagos üzemanyag-fogyasztást 6 liter körül határozza meg a gyártó.
Felhasználási területéből eredően a Santa Cruz esetében hatványozottan lényeges a formaterv : a hagyományos Hyundai hűtőmaszk merész átiratának két oldalán burkolatlan, projektoros ikerfényszórók világítanak, a ködlámpák LED-esek. A hatalmas, központi anyával rögzített kerekekre egyedi mintázatú abroncsokat szereltek, a Brembo fékek sárga féknyereggel hirdetik magukat.