A Mercedes-AMG 5,5 literes ikerturbó motorja 2010-ben lépett színre, mint a 6,2 literes szívómotor utódja. Az elődjénél takarékosabb, de erősebb izomkolosszus most ugyanarra a sorsra jut, mint egykori áldozata: jönnek a még jobb fajlagos teljesítményű, még környezetbarátabb erőforrások, és kíméletlenül kitúrják helyéből a nagy öreget.
Az új üdvöske, a 4.0 V8 turbómotor tavaly lépett színre, mint a rég várt AMG GT (alább), valamint a C 63 AMG motorja. Bár jelenlegi változataiban 462, illetve 510 lóerőre képes, a blokkban vannak még tartalékok, így felülmúlhatja az akár 585 lóerős 5.5-ös motort.
Nyugdíjazzák az AMG V8-asát 1
Nyugdíjazzák az AMG V8-asát 7
A hírek szerint a most bemutatott GLE Coupé, illetve a jövőre érkező S-osztály kabrió lesz a két utolsó modell, amely megkapja a régi motort.